Samochody

Tutaj możecie pisać o wszystkim o czym chcecie napisać i podzielić się z innymi.

Moderatorzy: ramar, zoltoczerwony, Juluz, Daniel, Gonzo, Szpieg1, AirCanada

ElFirmino
Posty: 523
Rejestracja: 11 lis 2015, o 21:26

Re: Samochody

Post autor: ElFirmino »

Redzik90 pisze:Kolego sprawdziłeś ile dokładnie tego starego oleju Ci zleciało? Jeśli ilość jest w normie, to może masz przytkane kanały olejowe i dlatego tak wolno spływa.
Zleciało mniej więcej tyle ile powinno, te kanały to jak można wyczyścić? Jakaś płukanka silnika? Ale teraz olej normalnie spływa, więc chyba wszystko okej.

Redzik90
Posty: 552
Rejestracja: 19 kwie 2017, o 17:35

Re: Samochody

Post autor: Redzik90 »

Skoro spływa, to lepiej nie dotykać o nie robić płukanek, bo czasem zdarza się, że jakiś środek spowoduje, że z silnika nagle zacznie ciec olej. :p Także jak jest oki to korzystaj mistrzu i się nie zastanawiaj, bo naprawdę często lepiej nie ingerować.

ElFirmino
Posty: 523
Rejestracja: 11 lis 2015, o 21:26

Re: Samochody

Post autor: ElFirmino »

Redzik90 pisze:Skoro spływa, to lepiej nie dotykać o nie robić płukanek, bo czasem zdarza się, że jakiś środek spowoduje, że z silnika nagle zacznie ciec olej. :p Także jak jest oki to korzystaj mistrzu i się nie zastanawiaj, bo naprawdę często lepiej nie ingerować.
Problem w tym, że ten olej teraz po prostu znika i się nie pojawia, zrobiłem trasę może z 50km i znikło z 200-300ml. Wyciek na pewno to nie jest, bo parkuję na kostce, lub betonie to by było widać. Możliwe jest to żeby palił tyle oleju i przy tym nie dymił? Miałem kiedyś przytarty motocykl to kopcił jak piec przemysłowy, a mimo wszystko tyle oleju nie żarł.

Awatar użytkownika
Rafski
Posty: 709
Rejestracja: 1 wrz 2012, o 13:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Samochody

Post autor: Rafski »

Jaki olej używasz?
~ The Reds!

ElFirmino
Posty: 523
Rejestracja: 11 lis 2015, o 21:26

Re: Samochody

Post autor: ElFirmino »

Rafski pisze:Jaki olej używasz?
Lotos 10w40, wielu znajomych jeździ na tym oleju i sobie chwali.

Awatar użytkownika
SajmonLFC
Posty: 224
Rejestracja: 25 gru 2008, o 20:29
Kontakt:

Re: Samochody

Post autor: SajmonLFC »

zmierzyć ciśnienie oleju zrobić próbe olejową i dopiero gdybać
"Futbol to prosta gra, komplikowana przez idiotów."
Bill Shankly
"Problem sędziów polega na tym, że znają zasady, lecz nie znają gry."
Bill Shankly

hyuga
Posty: 381
Rejestracja: 2 wrz 2005, o 18:21
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: Samochody

Post autor: hyuga »

Nie chce Cię martwić, ale moze to byc uszczelka pod glowica - sprawdz jak zachowuje sie plyn chlodniczy, czy w korku chlodnicy masz "maslo" i czy rury chlodnicy sa w odpowiedniej temperaturze po nagrzaniu silnika.
Obrazek

ElFirmino
Posty: 523
Rejestracja: 11 lis 2015, o 21:26

Re: Samochody

Post autor: ElFirmino »

hyuga pisze:Nie chce Cię martwić, ale moze to byc uszczelka pod glowica - sprawdz jak zachowuje sie plyn chlodniczy, czy w korku chlodnicy masz "maslo" i czy rury chlodnicy sa w odpowiedniej temperaturze po nagrzaniu silnika.
Myślałem nad tym, ale masła nie ma, płynu nie ubywa. Dodatkowo jak na Hondę z tego roku to można powiedzieć, że nie dymi :lol: Jutro ma dłuższą trasę do zrobienia to będę wiedział czy się to wszystko unormowało czy jednak zaprowadzić do mechanika. Jeszcze mam jedno pytanie odnośnie czujnika temperatury, wskazówka notorycznie wychodzi za czerwoną linię i po chwili spada do około 30stopni i tak w kółko. Czy wystarczy wymienić ten jedno pinowy czujnik? Z tego co wiem to on jest od wskazówki deski rozdzielczej, trzeba spuszczać płyn przy jego wymianie?

ElFirmino
Posty: 523
Rejestracja: 11 lis 2015, o 21:26

Re: Samochody

Post autor: ElFirmino »

Jeśli kogoś interesuje rozwiązanie problemu to daje informację. Spalanie oleju wychodzi na poziomie... 2l/1000km byłem u mechanika i wykluczył UPG, kompresja w porządku, najprawdopodobniej bolączka tych silników - zapieczone pierścienie zgarniające/olejowe.

Niro
Posty: 194
Rejestracja: 9 lip 2008, o 11:04
Lokalizacja: Tarnów

Re: Samochody

Post autor: Niro »

Witam.

Potrzebuje opinii w kwestii kupna samochodu.
Otóż mam opcję w postaci Volkswagen Touran I 2008 (wersja po lifcie).
Silnik 1.9 tdi, 90 KM przebieg samochodu 110000 km.
Auto od dobrego znajomego, który jest drugim właścicielem (pierwszy to jakiś starszy sąsiad).
Auto wystawia za 18/19 tys zł, lecz mi chce sprzedać za 15 tys.
W tym roku poprawiona została blacha oraz wymieniony dwumas.

Nie znam się kompletnie na dieslu ani tej marce więc zwracam się z prośbą do posiadaczy tego samochodu lub osób, które miały styczność o opinię.
Auto generalnie jest ok. Nie jest to co prawda mój ideał, ale sądzę że za 15K nie znajdę nic sensownego w takim stanie z wiarygodnym przebiegiem. Wnętrze zadbane, auto na alufelgach 16''. Pojemność auta też jest ok.
Moc silnika może nie poraża, ale jeździ się wygodnie.

Proszę o pomoc i szczerą opinię :)

Edamskiser
Posty: 452
Rejestracja: 9 cze 2015, o 00:08

Re: Samochody

Post autor: Edamskiser »

Nie bardzo rozumiem Twoje rozterki. Zapewne zdajesz sobie sprawe jaka loteria jest zakup uzywanego samochodu na polskim rynku. Wobec tego jezeli masz samochod, ktory w miare Ci odpowiada, pochodzi ze sprawdzonego zrodla i nie byl spawany z przystanku to nad czym tu sie zastanawiac? Dizla jako takiego nie ma co sie bac, z doswiadczenia wiem, ze o ile DPF i jego osprzet (czujniki temp. spalin) jest sprawny to dizel bedzie zyl i zyl. No i jeszcze kwestia EGR'a ale to dotyczy kazdego typu silnika. Co prawda nie wiem jak to jest z tym 1.9 TDI bo nigdy takiego nie mialem ale VW'owskie dizle z tych okolo dwulitrowych pojemnosci sa w dosyc dobrymi konstrukcjami (1.4 byly podobno slabe).

P.S. jesli sie nie zdecydujesz to podeslij link do ogloszenia ;)

Aldor
Posty: 2077
Rejestracja: 27 mar 2008, o 22:01
Lokalizacja: BB43300
Kontakt:

Re: Samochody

Post autor: Aldor »

Niro pisze:Witam.

Potrzebuje opinii w kwestii kupna samochodu.
Otóż mam opcję w postaci Volkswagen Touran I 2008 (wersja po lifcie).
Silnik 1.9 tdi, 90 KM przebieg samochodu 110000 km.
Auto od dobrego znajomego, który jest drugim właścicielem (pierwszy to jakiś starszy sąsiad).
Auto wystawia za 18/19 tys zł, lecz mi chce sprzedać za 15 tys.
W tym roku poprawiona została blacha oraz wymieniony dwumas.

Nie znam się kompletnie na dieslu ani tej marce więc zwracam się z prośbą do posiadaczy tego samochodu lub osób, które miały styczność o opinię.
Auto generalnie jest ok. Nie jest to co prawda mój ideał, ale sądzę że za 15K nie znajdę nic sensownego w takim stanie z wiarygodnym przebiegiem. Wnętrze zadbane, auto na alufelgach 16''. Pojemność auta też jest ok.
Moc silnika może nie poraża, ale jeździ się wygodnie.

Proszę o pomoc i szczerą opinię :)
Przede wszystkim przebieg jest zastanawiajacy, 110kkm w 11 letnim dizlu... 10k rocznie to malo. Jezeli to realny przebieg i auto jest w dobrym stanie to przy tym silniku wykrecenie 600-700kkm nie bedzie problemem wiec jak kupisz mozesz pol zycia nim jezdzic albo i dluzej. Natomaist w taki przebieg watpie chocby ze wzgledu na to, ze wymienial dwumas bo te przy normalnej eksploatacji padaja w okolicach 200-250kkm, a nie 100kkm.

Tak poza tym silnik pancerny, VAG jak VAG, szalu nie robi, ale jest bardzo solidny. Jezeli auto zadbane i nie szukasz nic ciekawego tylko czegos co wozi z A do B to warto rozwazyc.

Juluz
Moderator
Posty: 1084
Rejestracja: 10 kwie 2012, o 16:07
Lokalizacja: Koło

Re: Samochody

Post autor: Juluz »

Hej,
Czy ktoś z forumowiczów jest posiadaczem Citroena C4, bądź ma jakąś wiedzę na temat tego auta? Jestem głodny wszelkich informacji :)
Polub LFCpl na fb! LFCpl!
Zapraszam na discord lfc-> klik!

Lookout
Posty: 95
Rejestracja: 3 sie 2017, o 22:33

Re: Samochody

Post autor: Lookout »

Witam, jest tu ktoś kto posiada peugeota 207 lub 307 i mógłby się wypowiedzieć na jego temat? Rozważam kupno tego samochodu i chciałbym poznać Wasze opinie na temat tego auta.

Awatar użytkownika
kaba
Posty: 95
Rejestracja: 19 sie 2007, o 22:26

Re: Samochody

Post autor: kaba »

Witam, jest tu ktoś kto posiada peugeota 207 lub 307 i mógłby się wypowiedzieć na jego temat? Rozważam kupno tego samochodu i chciałbym poznać Wasze opinie na temat tego auta.
Peugeot 307 używany u mnie w rodzinie od wielu lat. Benzyna 1.6 16V dohc. Złego słowa o samochodzie nie powiem. Na trasie nigdy nie zawiódł, zawsze dojechał do domu. Z najgorszych - najdziwniejszych awarii to wypalenie się jednego zaworu przy przebiegu około 160 tys. km. Samochód prosty w naprawie, części tanie. Jeśli lubisz majsterkować i masz parę kluczy to prawie wszystko zrobisz w nim samemu. Rozrząd jest łatwy w wymianie. Nawet sprzęgło da się wymienić na glebie, ale trochę zabawy z tym jest ;)
Powinieneś IMHO co sezon przed zimą czyścić tylne zaciski hamulcowe. Mają tendencję do zapiekania się. Oprócz takich rzeczy jak elementy zawieszenia, wymieniłem jeszcze czujnik abs lewy tył (typowa usterka) i przycisk od tylnej klapy. Jak popada to gumy na drążku stabilizatora potrafią popiskiwać. To wszystko co na ten moment pamiętam. Zaznaczam, że piszemy o 18 letnim aucie :)
Ten typ ma dość twarde zawieszenie. Samochód typowo miejski, na trasie spalanie znacznie wzrasta.

Jeśli poszukujesz 307 to zwracaj uwagę na korozję, progi przód i cały tył pod bagażnikiem. Warto też dokładnie sprawdzić przewody hamulcowe. Potrafią puchnąć pod zabezpieczeniem, którym są pomalowane. No i patrz czy nie jest pospawany z trzech innych ;)

Edit:
Sprawdź jeszcze poduszki silnika i ogumienie półosi.

ODPOWIEDZ