Cześć wszystkim,
Czy jest tu ktoś kto pracuje w salonie samochodowym? Na początku roku zamierzam kupić nowe auto i mam kilka pytań, na które pracownik salonu na pewno mi odpowie.
Podpinam się, szczególnie interesuje mnie wysokość rabatów jakie można wynegocjować
Beside the Hillsborough Flame
I heard the Kopite mourning
Why so many taken on that day
Justice has never been done
But the memory will carry on
There'll be glory 'round the fields of Anfield Road
error71 pisze:Podpinam się, szczególnie interesuje mnie wysokość rabatów jakie można wynegocjować
Soso pisze:Cześć wszystkim,
Czy jest tu ktoś kto pracuje w salonie samochodowym? Na początku roku zamierzam kupić nowe auto i mam kilka pytań, na które pracownik salonu na pewno mi odpowie.
Co prawda brałem leasing na początku 2016. Ale za samochód rocznik 2015 "udało" mi się utargować łącznie jakieś 20-25 tys mniej względem ceny z katalogu.
error71 pisze:Podpinam się, szczególnie interesuje mnie wysokość rabatów jakie można wynegocjować
Soso pisze:Cześć wszystkim,
Czy jest tu ktoś kto pracuje w salonie samochodowym? Na początku roku zamierzam kupić nowe auto i mam kilka pytań, na które pracownik salonu na pewno mi odpowie.
Co prawda brałem leasing na początku 2016. Ale za samochód rocznik 2015 "udało" mi się utargować łącznie jakieś 20-25 tys mniej względem ceny z katalogu.
Mnie bardziej interesują kwestie podatkowe, możliwość ostatniej raty leasingu (wykupu) na osobę prywatną itp.
error71 pisze:Podpinam się, szczególnie interesuje mnie wysokość rabatów jakie można wynegocjować
Soso pisze:Cześć wszystkim,
Czy jest tu ktoś kto pracuje w salonie samochodowym? Na początku roku zamierzam kupić nowe auto i mam kilka pytań, na które pracownik salonu na pewno mi odpowie.
Co prawda brałem leasing na początku 2016. Ale za samochód rocznik 2015 "udało" mi się utargować łącznie jakieś 20-25 tys mniej względem ceny z katalogu.
Od jakiej kwoty?
Szpieg1 pisze:Pisz na priv może będę w stanie coś Ci powiedzieć jeśli chodzi o leasing i tę ostatnią ratę. Czyli kupujesz na firmę?
Jesli moge prosic to piszcie tutaj, przyda sie innym w przyszlosci
Beside the Hillsborough Flame
I heard the Kopite mourning
Why so many taken on that day
Justice has never been done
But the memory will carry on
There'll be glory 'round the fields of Anfield Road
Może ktoś z braci pomoże.
Miałem zepsuty alternator, poszedł do regeneracji, nowe łożysko, regulator napięcia, prostownik, nowa wtyczka, połączenie między akumulatorem a alternatorem jest. Przy pierwszym rozruchu kontrolka się zapaliła, i napięcie podskoczyło do 14,5V,a po kilku sekundach zaczęło powoli spadać, spadać i się utrzymuje na 12V, czyli tyle ile daje sam akumulator. Gdzie może być problem, że nie ładuje, czy auto musi pojeździć, aby zaczęło ładować (choć po uruchomieniu silnika powinien utrzymać te 14V) ? Samochód Opel Fiesta '95, nowy akumulator.
Wrubel84 pisze:Może ktoś z braci pomoże.
Miałem zepsuty alternator, poszedł do regeneracji, nowe łożysko, regulator napięcia, prostownik, nowa wtyczka, połączenie między akumulatorem a alternatorem jest. Przy pierwszym rozruchu kontrolka się zapaliła, i napięcie podskoczyło do 14,5V,a po kilku sekundach zaczęło powoli spadać, spadać i się utrzymuje na 12V, czyli tyle ile daje sam akumulator. Gdzie może być problem, że nie ładuje, czy auto musi pojeździć, aby zaczęło ładować (choć po uruchomieniu silnika powinien utrzymać te 14V) ? Samochód Opel Fiesta '95, nowy akumulator.
Opla Fiesty nie znam. Ale może gdzieś na przewodach Ci się izolacja przetarła i teraz ucieka do masy.
Właściwie przyszedłem tu ponownie zobaczyć czy jest wypowiedź ale chyba urlop się nie skończył jeszcze
Szpieg1 pisze:Wstawię jak wrócę bo na razie mam urlop
Wrubel84 pisze:Może ktoś z braci pomoże.
Miałem zepsuty alternator, poszedł do regeneracji, nowe łożysko, regulator napięcia, prostownik, nowa wtyczka, połączenie między akumulatorem a alternatorem jest. Przy pierwszym rozruchu kontrolka się zapaliła, i napięcie podskoczyło do 14,5V,a po kilku sekundach zaczęło powoli spadać, spadać i się utrzymuje na 12V, czyli tyle ile daje sam akumulator. Gdzie może być problem, że nie ładuje, czy auto musi pojeździć, aby zaczęło ładować (choć po uruchomieniu silnika powinien utrzymać te 14V) ? Samochód Opel Fiesta '95, nowy akumulator.
Źle zrobiony alternator, albo źle podłączone przewody. Zacznij od sprawdzenia czy przewody są podłączone tak jak powinny.
Wrubel84 pisze:Może ktoś z braci pomoże.
Miałem zepsuty alternator, poszedł do regeneracji, nowe łożysko, regulator napięcia, prostownik, nowa wtyczka, połączenie między akumulatorem a alternatorem jest. Przy pierwszym rozruchu kontrolka się zapaliła, i napięcie podskoczyło do 14,5V,a po kilku sekundach zaczęło powoli spadać, spadać i się utrzymuje na 12V, czyli tyle ile daje sam akumulator. Gdzie może być problem, że nie ładuje, czy auto musi pojeździć, aby zaczęło ładować (choć po uruchomieniu silnika powinien utrzymać te 14V) ? Samochód Opel Fiesta '95, nowy akumulator.
Nie wiem jaka odpowiedź z tym leasingiem Was interesuje to wstawię tylko odpowiedź jak ja brałem i skończyłem leasing
by nie księgować tego na końcu w firmie.
Leasing 1 os. DG. Ja wziąłem wpłatę własną jak największą (chyba 40 procent można maksymalnie) i raty na 2 lata - wychodzi wtedy najtaniej bo im dłużej spłacasz tym więcej Cię kasują, do tego na czas obowiązywania leasingu musisz brać super ubezpieczenia oc ac z dodatkami które kosztuje dość sporo (pierwsze 2 lata możesz mieć pakiet dealerski, troszkę tańszy jest) i musisz robić przegląd pelny w aso (wymiana oleju i filtra oraz sprawdzeniem płynów ok 800 zł w Fordzie mnie kosztowało, sporo... w dowolnym serwisie koszt oleju z filtrem z wymianą 250). Dlatego chciałem by jak najszybciej skończyć leasing. Ja byłem na VAT i odliczałem z każdej raty oraz pierwszej wpłaty 50 procent vat, a ostatniej wpłaty czyli tzw wplaty wykupowej NIE księgowałem przez co auto wykupiłem jako prywatne dzięki temu uniknąłem zapłaty vat w przypadku jego sprzedaży. Myślę że z dochodowym to tak samo działa ale trzeba by się zapytać księgowego. Ja byłem tylko na ryczałcie plus vat więc odliczałem tylko vat.
Wrubel84 pisze:Może ktoś z braci pomoże.
Miałem zepsuty alternator, poszedł do regeneracji, nowe łożysko, regulator napięcia, prostownik, nowa wtyczka, połączenie między akumulatorem a alternatorem jest. Przy pierwszym rozruchu kontrolka się zapaliła, i napięcie podskoczyło do 14,5V,a po kilku sekundach zaczęło powoli spadać, spadać i się utrzymuje na 12V, czyli tyle ile daje sam akumulator. Gdzie może być problem, że nie ładuje, czy auto musi pojeździć, aby zaczęło ładować (choć po uruchomieniu silnika powinien utrzymać te 14V) ? Samochód Opel Fiesta '95, nowy akumulator.
Zmierz ładowanie na alternatorze. Plus zapodaj na plusa na altku i znajdz gdzieś mase
Jeśli ładowanie bedzie wciaz za niskie niz podaje producent to wina jest w zle złożonym alternatorze
Jesli ladowanie podskoczy to problem z kablem, moze i z akumulatorem
Cześć wszystkim, poszukuję samochodu dla moich rodziców. I szczerze powiedziawszy nie za bardzo wiem co dla nich wybrać.
Jakby ktoś miał czas i bardziej ogarniał temat odetnie to proszę o jakieś rady. Zadanie te jest o tyle trudniejsze iż nie dysponuję zbyt dużym budżetem... Mogę wręcz powiedzieć, że dostępny budżet jest śmieszny. Auto się psuje z dnia na dzień i potrzebna jest szybka wymiana, która nie była zaplanowana. Mam około 8 tys. zł.
Najważniejszą cechą jaką szukam: to by samochód był nieco wyższy, po to by ułatwić wchodzenie moim rodzicom. Do tej pory jeździli Mitsubishi Spacestar. Najczęściej podróżują sami, więc auto nie musi mieć za dużo miejsca z tyłu, nie jest potrzebny też wielki bagażnik. Rocznie robią około 10 tyś km.( i to naprawdę musi być bardzo wyjątkowy rok).
Ma kto pomysł na model? Wiem, że to śmieszne pieniądze jeśli chodzi o samochód, ale może coś da się znaleźć ciekawego?