Sztuki walki

Tutaj możemy się wypowiadać o innych sportowych dyscyplinach takich jak chociażby koszykówka, siatkówka czy skoki narciarskie.

Moderatorzy: ramar, zoltoczerwony, Juluz, Daniel, Gonzo, Szpieg1, AirCanada

ElFirmino
Posty: 519
Rejestracja: 11 lis 2015, o 21:26

Re: Sztuki walki

Post autor: ElFirmino »

O Krav Maga słyszałem, jak dla mnie trochę chamskie zagrywki typu: atak na oczy czy też trochę niżej... raczej samoobeona niż sztuka walki. Ja ćwiczę boks tajski- walka nogami, kolanami, łokciami, i pięściami rzecz jasna. Można się fajnie rozciągnąć i gdzieś po roku regularnego rozciągania szpagat nie stanowi problemu, jak bardzo się to przydaje można zobaczyć na pierwszym treningu (prawdopodobnie frontalnym nie kopniesz wyżej niż na wysokość swojej klaty) jak dla mnie sport fajny, ale jednak trzeba być odpornym i szybko reagować- patrzyć czy idzie cios z pięści czy może jakiś kopniak. Skoro jesteś duży to raczej to do Ciebie nie pasuje, ale nic nie wykluczam, ja mając 5-ąt kilka kilo walczyłem sparing z kolesiem co miał z 80kg (nie otyły, lecz umięśniony) i w trzeciej rundzie miał dość- liczy się szybkość. Jeśli chcesz coś do samoobrony to jednak raczej nie polecam, bo trudno jest się obronić aby nie zrobić komuś krzywdy. Jeśli coś bardziej do samoobrony z elementami walki to karate. Ćwiczenia zależą też od trenera, mój trener może ktoś zna obecnie jest trenerem Polskich kadetów, więc poziom jest bardzo wysoki, raz byłem w innym miejscu i przyznam, że była to "siedziba lamusów". Szukaj jakichś lepszych klubów, a nie idź do pierwszego lepszego.

aro8
Posty: 450
Rejestracja: 12 mar 2012, o 00:29

Re: Sztuki walki

Post autor: aro8 »

Zależy co chcesz przez to osiagnąć. Jeżeli twoim celem jest umiejętnosc walki na ulicy, to polecam krav mage(trenuje niecałe 2 lata) i na pewno odradzałbym sw takie jak karate, kung fu, czy taekwondo. Moze i fajnie wygląda, ale nie sprawdzi sie w realnej walce i aby był z teog jakis pozytek trzeba trenowac dlugimi latami. Poza tym o ile sie nie myle w tych stylach nie są uwzględniane pełnokontaktowe sparingi (chociaz nie wiem jak z teakwondo, ale kolega ktory trenuje 3 lata karate, nawet nie powąłchał sparingow)Treningi skierowane są głównie pd zawody, gdzie biją na korpus, a garde trzymają na wyskość klaty... Krav maga to zbiór technik z roznych stylow ukieronkowany pod walke na ulicy + cos tam od siebie. Uderzania w krocze i w oczy są uwzględniane, jednak jesli nie chcesz nie musisz tego robić. Niektorzy mowią, ze krav maga jest bee bo są ciosy ponizej pasa albo w oczy. Owszem są, ale jesli ktos cie zaatakuje, to czy bedziesz sie z nim cackał? Dzięki temu masz większe szanse na obrone, a na koledze nie musisz tego robić. Ja dzięki temu czuje sie pewniej na ulicy.

ElFirmino
Posty: 519
Rejestracja: 11 lis 2015, o 21:26

Re: Sztuki walki

Post autor: ElFirmino »

aro8
Trochę dziwne, bo kolega na pierwszym treningu karate mial sparingi, zreszta zawsze ma pod koniec treningów sparingi. Pisanie, że karate nie ma nic do prawdziwej walki to bzdura, nie raz widziałem jak kładzie do parteru (w zwykłej bójce, nie sparingu) chłopaków co mają po 70kg, a on ma może z 40. No tak teraz piszesz, że sie nie będziesz cackał, ale jak potem uświasomisz sobie, że ktoś przez Ciebie stracił wzrok to zmienisz zdanie, ja też kiedyś miałem takie podejście i uwierz mi, że nawet jeśli się tylko bronisz i zrobisz cokolwiek napastnikowi to policja zrobi napastnika z Ciebie. Trochę przesadzasz z tym, że inne sztuki walk niż Crav Maga nie nadają się na ulicę, przecież mocny frontalny w klatę to paraliż i bezdech na kilkadziesiąt sekund. Jest nawet odwrotnie, bo w karate czy tajskim boksie walczysz normalnie i ciosy zadajesz tak jak trzeba, więc nabieraż wprawy, źaś w Crav Maga zapewne ciosy są tylko demonstrowanę, bo wątpię aby ktos chciał atak na oczy czy też poniżej pasa.

SimonT95
Posty: 353
Rejestracja: 28 sie 2013, o 02:39

Re: Sztuki walki

Post autor: SimonT95 »

Wielkim fighterem nie jestem, ale trenuje od 10 roku zycia, obecnie mam 21. Generalnie koledzy wyżej dobrze radzą, jeśli chcesz się dobrze bronić to tylko krav maga, która notabene nie jest sportem walki tylko sztuką samoobrony. Różnica z boku oczywiście jest bardzo subtelna, a sprowadza się do tego, że w krav madze nie ma żadnych zasad, uczą jak najszybciej obezwładnić przeciwnika, w co lepszych klubach( ja trenowałem długo we Wrocławiu) masz fajne dodatki typu seminaria z walki w zatloczonym klubie czy tramwaju itd. Generalnie fajna sprawa.

Co do sportów walki, to kolega odnośnie wschodnich filozofii typu karate czy twd ma rację, po części. Generalnie faktem jest, że sparingi są w formule light albo semi contact i nie skupiasz się jedynie na walce ale na całej otoczce i "the way of life". Ojciec ma czarny pas w Kyokushin stąd trochę wiem o tym, sam nigdy nie trenowałem karate. Mówienie, że nie nauczysz się dobrze bić jest błędem, ponieważ tacy wojownicy są równie groźni jak wszyscy inni z tym, że trzeba cwiczyć znacznie dłużej żeby osiągnąć dobry poziom. Dzieje się tak, ze wzgl na to, o czym wczesniej wspomnialem, trening nie sprowadza się do nauki samych technik uderzeń.

Generalnie dla mnie najciekawsze są po prostu kluby mieszanych sztuk walki. Masz zajęcia ze wszystkiego zmixowanego, stójka, parter, treningi w formie muay thai, samego boksu, zajecia z czystej samoobrony. I tak jak ktoś wyżej wspomniał, poszukaj dobrego klubu, nie byle jakiego. Najlepiej, żeby byli w nim dobrzy trenerzy ale też dobrzy zawodnicy, żeby było z kim sparować i od kogo się uczyć, bo z doświadczenia wiem, że nie ważne ile technik i kombinacji umiesz to nie sparując ciągle tak na prawdę niczego się nie nauczysz. Musisz się "poobijać"

Aha i warunki fizyczne nie mają żadnego znaczenia. Możesz trenować co chcesz. No, możesz mieć problem z sumo ewentualnie :D

Mam nadzieję, że trochę pomogłem.

Awatar użytkownika
PyrkaLFC
Posty: 2318
Rejestracja: 16 sty 2013, o 18:53
Lokalizacja: Poznań

Re: Sztuki walki

Post autor: PyrkaLFC »

HappyBlancik pisze:Nie wiem czy wybrałem odpowiedni temat, ale chciałbym zapisać się na sztuki walki. Pytanie tylko brzmi, co miałbym wybrać? Jestem raczej jednym z tych większych chłopaków, jeżeli to coś pomoże.
Czy ćwiczy ktoś sztuki walki i mógłby mi doradzić?

pozdrawiam.
Odpowiedzią na Twoje pytanie są... pytania :P

1. Co chcesz osiągnąć? Czego oczekujesz po takich treningach?
2. Czy celem Twoich treningów jest bicie się, czy umiejętność obronienia się, czy po prostu jakaś fajna odskocznia, pomysł na hobby + trening w jednym ?
3. Co to znaczy "jednym z większych chłopaków"?
4. Jakiego rodzaju aktywność fizyczną lubisz? W jakich sportach dobrze się czujesz?
5. Co Ci się najbardziej podoba?
"Grało się non stop, od samego rana.
Nie płaciłem hajsem tylko bólem w kolanach"
https://streamable.com/j3pcz?fbclid=IwA ... s9stQEFQiU ;)

Esiu
Posty: 364
Rejestracja: 30 paź 2013, o 11:48
Lokalizacja: Sulechów/Zielona Góra

Re: Sztuki walki

Post autor: Esiu »

H*j z tym całym Pudzianem i Popkiem, chyba każdy spodziewał takiego rozstrzygnięcia, a walka moim zdaniem i tak trwała za długo. Sensacją jednak dla mnie jest porażka Bedorfa, myślałem, że po odejściu Khalidova to on będzie główną postacią kojarzona z KSW, a tu takie jajo. Teraz na takiego gościa wyrasta mi Mankowski, z walki na walkę co raz bardziej mi się podoba. Ogólnie cała gala na wielki plus.

ElFirmino
Posty: 519
Rejestracja: 11 lis 2015, o 21:26

Re: Sztuki walki

Post autor: ElFirmino »

Moim zdaniem Bedorf przekombinował. Chciał wygrać, ale też zrobić widowisko i to go zgubiło. Niepotrzebnie szedł w otwate wymiany, bo brazylijczyk jest znacznie lepszym bokserem. Mańkowski profeska, Maguire praktycznie nie doszedł do ciosu. A Popek? hahah szkoda gadać, taki kozak i "krul", a jak przyszło co do czego to wiemy co było.

BadBoy1920h
Posty: 562
Rejestracja: 6 cze 2014, o 00:12

Re: Sztuki walki

Post autor: BadBoy1920h »

Trzeba docenić także Wrzoska. Jestem pewny, że gdyby lekarz dopuścił Artura do walki, to i tak by przegrał. Widziałem kilka razy na własne oczy walki Wrzoska.... Bardzo przyjemnie ogląda się Jego walki. Będzie nosił pas KSW jeszcze przez długi czas. Ciężko będzie Mu go odebrać.
"A żyć możesz dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć"
erni9292 pisze:
Flymf pisze:Pewne rzeczy się nie zmieniają (:
Twoje pierdolenie?

1892
Posty: 197
Rejestracja: 30 sie 2013, o 10:25
Lokalizacja: ¥96¥

Re: Sztuki walki

Post autor: 1892 »

Wie ktoś może gdzie można oglądnąć ostatnią gale ACB 53 w Olsztynie? Na youtube są pojedyńcze walki po angielsku a ja szukam po polsku z Polsatu.
"Niektórzy ludzie uważają, że piłka nożna jest sprawą życia lub śmierci. Jestem bardzo rozczarowany takim podejściem. Mogę zapewnić, iż jest o wiele, wiele ważniejsza." - Bill Shankly

Obrazek

CzerwonyBartek
Posty: 843
Rejestracja: 6 kwie 2013, o 15:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Sztuki walki

Post autor: CzerwonyBartek »

No no. Gala zajebista ale poziom cebuli na koniec osiągnął stan krytyczny niestety :/
The world is yours

BadBoy1920h
Posty: 562
Rejestracja: 6 cze 2014, o 00:12

Re: Sztuki walki

Post autor: BadBoy1920h »

Można już śmiało powiedzieć, że walka Mameda była na 90% Jego ostatnią na KSW.
"A żyć możesz dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć"
erni9292 pisze:
Flymf pisze:Pewne rzeczy się nie zmieniają (:
Twoje pierdolenie?

Awatar użytkownika
urban12
Posty: 687
Rejestracja: 10 lut 2016, o 14:39
Lokalizacja: Bogatynia

Re: Sztuki walki

Post autor: urban12 »

Na 100%
Na stronie "Klopp12"

bugi
Posty: 1734
Rejestracja: 4 lut 2011, o 11:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sztuki walki

Post autor: bugi »

Walka wieczoru sprzedana, szkoda Borysa bo był lepszy.
Obrazek

BadBoy1920h
Posty: 562
Rejestracja: 6 cze 2014, o 00:12

Re: Sztuki walki

Post autor: BadBoy1920h »

bugi pisze:Walka wieczoru sprzedana, szkoda Borysa bo był lepszy.
Nic podobnego. Mamed wygrał dzięki sprowadzeniu do parteru w ostatniej rundzie.
"A żyć możesz dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć"
erni9292 pisze:
Flymf pisze:Pewne rzeczy się nie zmieniają (:
Twoje pierdolenie?

Awatar użytkownika
Bolo
Posty: 315
Rejestracja: 16 lis 2010, o 15:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Sztuki walki

Post autor: Bolo »

bugi pisze:Walka wieczoru sprzedana, szkoda Borysa bo był lepszy.
W którym momencie był lepszy? Machając jak małpa ?

ODPOWIEDZ