Polska Kadra

Tutaj dyskutujemy o wszystkim co związane z zespołami narodowymi.

Moderatorzy: ramar, zoltoczerwony, Juluz, Daniel, Gonzo, Szpieg1, AirCanada

Dani_LFC
Posty: 327
Rejestracja: 27 sty 2007, o 15:16

Post autor: Dani_LFC »

Ta ogralismy Brazylie :!: Co tu duzo mowic- zagralismy dobrze, ale tez mielismy troche fuksa.
Krychowiak to jednak geniusz :D Mysle, ze on, Cywka, Fojut, Krol to przyszlosc naszej pilki. O i Starosta jeszcze :D
Do Janczyka nie jestem przekonany, ale kiedy zmienil go Ecik czy jak mu tam Janoszka to widac bylo roznice klas obu graczy
Pato- hmm ma talent to widac. Komentator nawet powiedzial, ze LFC sie nim interesowalo.
Mowil tez o Lucasie jako wielkim talencie- to dobrze.

Powie mi ktos czy w kadrze Brazylii na ten mini mundial jest Kerlon ? Jesli nie ma go to dlaczego (wiek, kontuzja, za slaby) ?

MaG
Posty: 1281
Rejestracja: 2 cze 2005, o 15:48
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MaG »

Mitchell pisze:Dlaczego od cwierc wieku nie udaje sie tego skutecznie przelozyc na sukcesy w doroslej pilce ?
Ja mam koncepcje:
bo taki mlody talent trafia do (np.) Austrii Wieden i tam siedzi na lawce, ot co.
a jak sie nie gra regularnie to nie mozna trzymac wysokiego poziomu...

Koszmar
Posty: 800
Rejestracja: 15 paź 2005, o 13:34
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

Post autor: Koszmar »

Kurde a jak gral Malecki?? bo niestety nie widzialem meczu a jestem jego wielkim fanem
My wierzymy.....tylko w BKS!! Hej Lechio! Oo nasz Oo nasz!!
Obrazek.

Awatar użytkownika
carlsberg
Posty: 1136
Rejestracja: 6 cze 2005, o 19:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: carlsberg »

mysle podobnie jak MaG . Podal swietny przyklad , bo Sebastian Mila zapowiadal sie na klasowego zawodnika , nie raz pokazywal ze jest naprawde niesamowity ( do dzis mam przed oczyma jego bramke z City). Ale wlasnie w tym problem ze jak ktos pokaze dla takiego talentu kwote pod kontraktem to zazwyczaj konczy sie podpisaniem i ... i koniec wielkiej kariery. Ostatnio taka historia powtorzyla sie z Matusiakiem ( chociaz moze jeszcze udowodni ze sporo potrafi ). Dlatego tez ciesze sie ze kilku zawodnikow z U 20 to zawodnicy znanych Europejskich klubow. Wyszkola sie , a co najwazniejsze nie beda lecieli do byle jakiego zagranicznego klubu po to zeby bylo wiecej zer , znaczy sie rozwijac ...
"Kiedy nie masz wsparcia ze strony trenera i kolegów z drużyny jesteś skończony" - HARRY KEWELL

Awatar użytkownika
tilburg
Posty: 1024
Rejestracja: 7 gru 2005, o 18:33

Post autor: tilburg »

Malecki gral naprawde slabo...uwazalem ze po pierwszej polowie byl do zmiany, z racji tego w wypadaloby obronce wcisnac normalnego...ale chyba uratowalo go to ze nie mial kartki.

O sedziowaniu pisac nie bede, bo wygralismy i juz, ale naprawde...mr Webb powinien wziasc poprawke na to, ze u20 to juz seniorzy, a gwizdal jak w lidze przedszkolakow.

Widzisz Pete...mamy problem...

Bo ja tu sie nie do konca zgodze...
Podam pare liczb z pamieci, o ktorych mowil komentator meczu na stronie FIFA.
Brazylijczycy nie sa faworytami tego turnieju...oni sa absolutnymi faworytami tego turnieju. Ich dotychczasowe wystepy na tym poziomie to ponad 50% skutecznosc...i ja nie mowie o wygrywaniu meczow, tylko WC u20. Ostatni raz Brazylia przegrala na tym wlasnie poziomie z Europejska druzyna bodajze 18 lat temu - wiem na pewno ze byla to Hiszpania...

I teraz...czy uwazasz, ze Polska byla pierwsza druzyna ktora wystawila "fizyczny sklad" brazylijskie chucherka...?...(retoryczne)
Dalej, spora czesc druzyny zoltych u20 gra w ligach...chocby w swojej rodzimej wszakze mocnej; nie grzeja lawek w OE, czy nie graja czasem w 2 lidze polskiej, jak to ma miejsce w przypadku tych wiekszych. Jesli chodzi o przygotowanie meczowe, jest wielka roznica na korzysc Canarinios. Czytalem fajny wywiad z Krolem (strasznie mi go szkoda...nie do konca sie zgadzam z kartkami); mowil ze jego pobyt w Realu zaczal sie od nauki biegania...
Cos musi byc w tych zachodnich klubach, jak najlepszy obronca, Fojut, poki co zadowala sie graniem w rezerwach Boltonu. Mamy juz co do nich nadrabiac, ale dzieki temu ze powstal jako taki kolektyw, udalo sie ich ograc.
Coraz wiecej Polakow szkoli sie w szkolkach zachodnich...ale jest to calkiem normalny trend - zauwazcie, ilu mu ostatnio lapiemy 16, 17 latkow...i to nie chodzi o kolegow z ulicy obok...miedzynarodowe transfery.

Globisz pare lat temu doprowadzil kadre u17 to mistrzostwa Europy - znamy z niej teraz Kazmierczaka z FC Porto, Grzelaka, Kuszczaka z Man Utd, czy Lobodzinskiego...uwazam ze nie jest to najgorszy rezultat.

Kwestie ktora poruszyl Mitchell, a mianowiscie silne Polaki bez techniki vs slabe Brazyle...ktory sile zlapia, widze inaczej. Dla mnie niewiele mozna powiedziec o zawodniku u17, to przed nim dopiero glowne rzezbienie samego siebie, ale u20 to juz zupelnie inna bajka. Uwazam, ze wlasnie w tym okresie najczesciej wazy sie, czy z takiej mlodej maki bedzie chleb.
To juz nie sa juniorzy, ale profejonalisci, warci miliony tu i teraz.

Czy popadac z hurrra optymizm.... oczywiscie nie, bo to zawsze zgubne. Oddalismy jeden strzal, strzal zycia polskiego Gerrarda i juz...ale nie do konca mozna to wszystko ocenic bo jednak gralismy w 10tke. A dla tych ktorzy pierwszej polowy nie widzieli, powiem tylko, ze byla zupelnie inna od drugiej (polecam przejrzec np relacje z czuba na gazeta.pl, latwo bedzie podlapac klimat tych pierwszych 45 minut). Inni powiedza, ze Brazylia grala slabo...ale w koncu gra sie tak na ile przeciwnik pozwala.
Teraz mecz z USA...duzo ciezszy niz ten z Brazylia. Bo dzisiaj, nie mielismy nic do stracenia, a teraz news o Polaczkach co pobili druzyne Brazylii poszla w swiat, i nas juz nikt lekcewazyc nie bedzie. Wygramy...wychodzimy z grupy i jest piknie.
Ostatnio zmieniony 1 lip 2007, o 01:00 przez tilburg, łącznie zmieniany 1 raz.
THIS IS ANFIELD

siaralfc
Posty: 464
Rejestracja: 24 mar 2006, o 18:35
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: siaralfc »

Panowie i Panie, a ja mam jedno pytanie, bo widze tu gadka o mlodych talentach itp. Od zawsze w polskiej pilce bylo tak, ze dwa razy kopnal mocniej pilke w poprzeczke to juz sie go na zachod pchalo albo owa 'gwiazda' sama sie tam pchala. Niestety, ale taka patologia sie wdala w polska pilke. Najtrafniejszy przyklad to chyba Mila, ktorego temat juz Carlsberg poruszyl.

Co do dzisiejszego meczu to nic ino sie cieszyc, ze mlodziki potrafia kopac, a na dodatek robia to tak, ze az milo popatrzec.

peace
piÂłeÂś? nie pisz!
hrhr

MaG
Posty: 1281
Rejestracja: 2 cze 2005, o 15:48
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MaG »

btw.
Korea Pld. 1:1 USA
dla nas dobrze, ze nikt nie wygral :roll:

Jeszcze tego lata,
jeszcze tego lata,
Polska bedzie Mistrzem Swiata

:roll:

Awatar użytkownika
Mitchell
Posty: 1490
Rejestracja: 30 mar 2005, o 15:43
Kontakt:

Post autor: Mitchell »

Skupiles sie moj przyjacielu na tym glownie meczu. Niech wiec ci bedzie.

Mlode Kanarki moga byc dla mnie faworytami nawet do zlota wsrod seniorow. Nie zmienia to jednak mojego zdania, ze polegly dzis nie z byle chlystkiem lecz druzyna obyta na salonach, wrecz te salony tworzaca od lat. Dlatego nie odtrabie megasukcesu jeno mila niespodzianke. Dni chwaly publicznie oglosze po meczu siodmym. Ledwie kroczek malenki zrobilismy.

I zeby nie przeciagac, bo pora nieodpowiednia, zapytam jeszcze co nam przyszlo z tego malego mistrzostwa ? Kilku grajacych zawodnikow w sredniej lidze, kilku rezerwowych z niepewnymi rokowaniami ? Czy tak powinni konczyc MISTRZOWIE ? Chyba za duzy to rozdzwiek.

Jakby co - reszta jutro.
Chat o Liverpoolu, klubach Premier League i ciekawych meczach.
Zapraszam

Awatar użytkownika
SteveF
Posty: 111
Rejestracja: 25 lip 2006, o 10:50

Post autor: SteveF »

No to mila niespodzianke sprawili nam chlopcy Globisza. Przed meczem wiekszosc z nas z pocalowaniem reki przystalaby na remis, a tu prosze. Brawa naleza sie za dyscypline taktyczna i wole walki. Nie zapominajmy, ze przez godzine gralismy w oslabieniu(Zal mi sie troche zrobilo Krola kiedy schodzil z boiska, ale coz). Swietnie zagral Bialkowski(moze by go tak na zmiennika Reiny :wink: ), a takze Janczyk(czasami przesadzal z dryblingiem, ale kilka roznych wywalczyl).
We wtorek gramy z USA i napewno nie bedziemy stac na straconej pozycji, wiec 3 punkty beda w zasiegu reki(1 punktem tez nie pogardze 8) ).

POZDRO

Awatar użytkownika
Piotrek
Redaktor
Posty: 1177
Rejestracja: 30 sty 2007, o 14:05

Post autor: Piotrek »

Co tu duzo mowic. Gerrard to Gerrard, moze nie ten prawdziwy, bo polski. To on nam zapewnil zwyciestwo.
A trzeba podkreslic, ze jest najmlodszym zawodnikiem z naszej druzyny, a juz wygral nam mecz i to z nie byle kim, bo z Brazylia.

Awatar użytkownika
tilburg
Posty: 1024
Rejestracja: 7 gru 2005, o 18:33

Post autor: tilburg »

"Jakby co - reszta jutro"

Jasne..."jakby co...", przeciez bardziej oczywistej rekawicy juz nie mozna sobie wyobrazic. :happy:

Ale teraz moze Cie i zaszkocze...ale sie zgodze. Pewnie, ze nic nam po zwyciestwie z Brazylia jak wdupimy z Amerykancami i ta druga druzyna w szybkich butach. Mila niespodzianka - jak najbardziej.
Nie jestem guru jesli chodzi o pilke mlodziezowa na swiecie, ale komentator na fifa.com sprawial wrazenie, ze wie o co w tym sporcie chodzi. I wiesz co, jak po 20 minutach bylo 0-0, a Polacy nie polozyli sie i nie prosili o najmniejszy wymiar kary, gosc byl bardzo, ale to bardzo zaskoczony. Ja ten wynik jestem sklonny nazwac sensacja.

Owszem, wiemy juz ze nasza ex druzyna u-17 mistrzostwa europy w seniorskiej pilce nam nie podaruje. Ale naprawde nie jest to dla mnie zaskoczenie. Jak pisalem wczesniej, widze wielka roznice w rozwoju pilkarskich 17latkow i 20 latkow (tak swoja droga, to strzelec bramki lapalby sie jeszcze do u17). Wsrod tych 35000 ludzi na stadionie, okolo 30.000 stanowili zapewne agenci i skauci z roznych stron swiata. Oni juz teraz szukaja pilkarzy do pierwszych druzyn...tz profejonalistow. Po U17 mozna co najwyzej do jakiejs szkolki sie jeszcze dokoptowac.

Jest jeszcze jedna sprawa zwiazana z tym meczem. Napewno zobacze mecz z USA...bo jakbysmy wtopili z Brazylami, to chyba bym sobie odpuscil.
Z ocena tej druzyny trzeba oczywiscie czekac na ich ostatniego meczu.
Z ocena jej pilkarzy i wiazanych z nimi mozliwosciami przynajmniej rok dluzej.
THIS IS ANFIELD

Awatar użytkownika
Mitchell
Posty: 1490
Rejestracja: 30 mar 2005, o 15:43
Kontakt:

Post autor: Mitchell »

Oczywiscie ze zgodze sie z twa mysla przewodnia.
Dla szasnastolatka wybija ostatni dzwonek, by podszkolic atrybuty techniczne. Dwudziestolatek juz nic nie jest w stanie zrobic w tej materii. Produkt prawie kompletny. Zostaje tylko doskonalenie szybkosci, skocznosci, wydolnosci etc. Wszystko to w oparciu o uksztaltowane wczesniej cechy wolicjonalne. Jesli 10-letniemu smarkowi nie kladzie sie do glowy, ze w pilce przede wszystkim liczy sie upor, zacietosc, ambicja, kolektyw, praca, praca, praca, praca... i zadnej gwarancji powodzenia, to nadal bedziemy wypuszczali Saganowskich, Dawidowskich, Brozkow zaimast Bonka, Lubanskiego, Deyny.

Dla mnie joga bonito w futbolu skonczylo sie gdzies okolo Mexico'86. Nastal czas zdyscyplinowanych i wybieganych terminatorow obdarzonych nieprzecietna technika i zdeterminowanych do gryzienia trawy w imie udowodnienia swej wyzszosci. Jesli ktoregos z tych czynnikow zabraknie to mamy do czynienia z produktem niekompletnym, erzacem wpolczesnego pilkarza. Od kilkunasku lat wsrod znajomych lansuje teze, ze pilka swiatowa poszla do przodu a my zostalismy na etapie Piechniczka i srebra z Hiszpanii. Nie jest to raczej nic odkrywczego i kazdy kto pasjonuje sie pilka rownie dlugo wyciagnie chyba podobne wnioski.

Niedawno zauwazylem jednak, ze jakby cos drgnelo. Zaczelo switac przedstawicielom naszej mysli szkoleniowej, iz pressing to nieodlaczna czesc kazdego meczu i trzeba stworzyc do tego wykonawcow. Pod tym wzgledem zaczynamy doganiac Europe tylko ze znow idziemy na skroty.
Ksztaltowanie mlodego pilkarza to ciag nastepujacych po sobie dzialan. Juz wstepna selekcja kilku-, kilkunastolatkow wymaga olbrzymiego doswiadczenia i powolania do tego zawodu. Kto w Polsce jednak bedzie zyl z pol etatu, 500 zl/m-sc i czterech treningow w miesiacu ? Ale zakladam, ze znalezlismy takiego ekscentryka i idziemy dalej.
Najpierw wielka przyjemnosc z zabawy w pilke. Potem technika, balans, zwinnosc i trudna sztuka pokazania dzieciakowi, ze nudne cwiczenia z sali gimnastycznej przekladaja sie na lepsza postawe na boisku. Niepostrzezenie wchodzi w to ksztaltownie cech ambicjonalnych. Trener powinien byc jednoczesnie autorytetem, ojcem, mentorem. Byloby tak gdyby dzieciak wiedzial iz spod trenerskiej reki wyszedl wczesniej Raul, trzech Cafu i siedmiu Krzynowkow. Nastepnie bardzo lagodne zwiekszanie obciazen i coraz silniejszy nacisk na motywacje, prace, determinacje. Meczyki gora 2x20, w pozniejszym etapie 2x30 minut. Do tej pory ani slowa nie napisalem o motoryce, bo ona powinna sie rozwijac harmonijnie wraz z dzieckiem. Zadnych naciskow wczesniej ! Przyjdzie na nia czas gdy dzieciak osiagnie 16, 18, 20 lat w zaleznosci od indywidualnych predyspozycji. To pole do dzialania dla niewielkiego sztabu medycznego. Ot, doswiadczony fizjolog, masazysta, fizjoterapeuta, pare komputerow i urzadzen wydolnosciowych. Caly ten cykl rozwojowy powinien systematycznie przebiegac latem na odkrytych boiskach a zima w przestronnych halach.

A jak to wyglada u nas ? Jesli jest swietny trener i przyzwoita baza to presja finansowa wymusza sprzedawanie polproduktow by zamknac budzet na nadchodzacy rok. Doskonalym przykladem najlepsza moim zdaniem szkola w Polsce - Gwarek Zabrze. W innych przypadkach jesli sa chetni fachowcy to nie ma bazy szkoleniowej, jak jest baza nie ma monitoringu medycznego, jesli jest psyhio nie ma pieniedzy na sprzet... bledne kolo. Kto mi powie gdzie w naszym kraju wystepuja wspolnie wszystkie te czynniki ?

Tylko chetnego narybku nie brakuje. Dlatego zal mi tych chlopcow ktorzy wczoraj tak ladnie zagrali. Przynajmniej polowa z nich (krajowa polowa) stoi na straconej pozycji w porownaniu z europejskimi rowiesnikami. Jedyna nadzieja to trafic do zagranicznej szkolki najdalej do 12-stego roku zycia.
15-16 lat to juz bardzo pozno i rokowania najwyzej na beniaminka silnej ligi. Tego samego przy odrobinie szczescia mozna nauczyc sie w kraju.
18 lat - nie ma po co.

@kolego Marcinie.
Rzuciles przyklad Sebastiana M. Nazwales go wrecz 'mlodym talentem'.
Zapytuje grzecznie co potrafil rzeczony Mila Sebastian w owym czasie gdy na takie okreslenie w twych oczach zapracowal ?
I pytanie drugie: Co powinien zrobic ten 'talent' by eksplodowac z sila powiedzmy Kaki ?
:)
Chat o Liverpoolu, klubach Premier League i ciekawych meczach.
Zapraszam

licznerek
Posty: 1557
Rejestracja: 27 maja 2005, o 14:14

Post autor: licznerek »

Niesamowity mecz. Swietny gol Gerrarda :wink: Janczyk tez ladnie kilka rogow wywalczyl, umial utrzymac sie przy pilce. Artur Marciniak tez potrafi grac i w ofensywie i defensywie. Ben Starosta tez dobry wybor powolanie go :) Moze za 3-4 lata zastapi na prawej obronie w doroslej reprezentacji Golanskiego i Wasilewskiego :) Bialkowski swietnie bronil, ma chlopak talent. Przyszlosc polskiej pilki. Teraz z USA, wg mnie najslabsza druzyna w tej grupie. Pozniej z Korea gramy wg mnie Koreanczycy sa lepsi od Jankesow. Mecz z Korea tez strasznie pozno. Bo o 1:45 polskiego czasu :(
Nasze orly, a raczej orzelki spisaly sie na medal :)
Don't worry about a thing, cause with Jurgen Klopp is gonna be alright!

Awatar użytkownika
tilburg
Posty: 1024
Rejestracja: 7 gru 2005, o 18:33

Post autor: tilburg »

Problem szkoleniowy w polskim sporcie to wszakze sprawa niewczorajsza. Smiem twierdzic, ze nie ma jednej dyscypliny masowej, gdzie szkolenie odbywaloby sie na najwyzszym swiatowym poziomie.
Jakos tak pomyslalem o zuzlu, gdzie lige i jej zawodnikow mamy najlepsza na swiecie. Ale kiedy ostatnio pojawil sie ktos nowy w tym czarnym sporcie z Polski…
Pojawia sie i siatkowka, tez nie do konca mnie przekonywuje. Owszem, mamy super reprezentacje, mocna lige i coraz wiecej gwiazd klasy swiatowej, ale pomimo wszystko te najlepsze kluby powstaja dosc “spontanicznie”. Mozna zaktraktowac paru graczy na jeden sezon, i od razu walczysz o wszystko – tylko troche kasy trzeba uzbierac, a o bilans mozna sie martwic przed nastepnym sezonem. Wybitnego systemu szkoleniowego nie mamy, co dowodzi fakt ze krajowi trenerzy nie kwapia sie udawac na regularne konsultacje do Lozano – moze sa od niego lepsi…

Ale wracajac do pilki.
Kierowanie sie rankingiem reprezentacji do lat 13 oczywiscie nie ma sensu. Ostatnia druzyna takowego turnieju moze przyniesc najwiecej talentow. Jak dla mnie, wlasnie wiek 13-14 to optimum kiedy mlodzian powinien zostac oddany we wlasciwe rece. W takie miejsce, gdzie beda non stop monitorowane jego postepy, gdzie beda ludzie poswieceni i pelni pasji aby go udoskonalac. Mentalnosc, to wg mnie, cos co sie bardziej wynosi z domu, anizeli z osrodka treningowego.
Jednak caly ten rozwoj high-tech mysli szkoleniowej moze sprawiac wrazenie ze probuje doprowadzic do powstania “pilkarza z probowki” – cos jak Hamilton…(zaraz wyscig ;))
Tylko, ze mi sie wydaje iz na to w footballu nie ma miejsce. Na szczescie, jest jeszcze druzyna, i to ona wlasnie stanowila o sile zespolu w meczu z Brazylia.
Taki tez model uwazam za najbardziej wlasciwy na najblizsze lata jesli chodzi o glowna reprezentacje. Ja od nich wcale nie oczekuje techniki Portugalczykow. Uwazam, ze blizej nam do Szwedow, ktorzy owszem maja kilku zawodnikow w dobrych klubach, ale wyniki reprezentacji sa duzo lepsze niz by na to wskazywaly papiery poszczegolnych zawodnikow.
Druzyna. Z pilkarzy dobrych, mozna zlozyc zespol bardzo dobry. I vice-versa.

Na dzisiaj nie ma pewnie z Polsce miejsca w pelni wartosciowego i wyjazd za granice mlodzieniaszkow jest wskazany. Tylko ze co maja zrobic ich rodzice, ktorzy sa postawieni przed tak trudnym wyborem…rzucic swoje zycie? Puscic szczyla samemu sobie 2000km od domu…?... ciezki wybor.

A co trzeba zrobic zeby wylapac/wyhodowac taki talent jak Kaka? – Szczypta przypadku, dwie lyzki szczescia, pol szklanki talentu, 3 palce z reki boskiej, i piec przez lata w piecu pracy.
THIS IS ANFIELD

astacus89
Posty: 98
Rejestracja: 29 kwie 2006, o 11:00
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Post autor: astacus89 »

Dla tych co chcieliby zobaczyc ta bramke z innego ujecia, daje link do filmiku nakreconego przez jakiegos kibica: http://pl.youtube.com/watch?v=5Rr5j9PCQ7w

ODPOWIEDZ