Sporty siłowe

Tutaj możecie pisać o wszystkim o czym chcecie napisać i podzielić się z innymi.

Moderatorzy: zoltoczerwony, Juluz, RedFirmino, Szpieg1, Gonzo, AirCanada, Daniel

Re: Sporty siłowe

Postprzez AustralianMagic » 24 lut 2017, o 20:14

Źródeł białka jest tak dużo, tak smacznych i tak różnorodnych, że aż szkoda wydawać kasę na proszek ;)
Avatar użytkownika
AustralianMagic
 
 
6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership
Posty: 1703
Dołączył(a): 31 paź 2010, o 19:59

Re: Sporty siłowe

Postprzez PyrkaLFC » 24 lut 2017, o 20:26

AustralianMagic napisał(a):Źródeł białka jest tak dużo, tak smacznych i tak różnorodnych, że aż szkoda wydawać kasę na proszek ;)


Prośba, podrzuć kilka - szukam inspiracji w kuchni :) Najlepiej szybkich do przygotowania i żeby nie rozerwało mi kieszeni :)
Obrazek
"Każdy się kiedyś wyspowiada, jak okradał czas i siebie z marzeń i z realizowania planów" - O.S.T.R.
Avatar użytkownika
PyrkaLFC
 
 
4 years of membership4 years of membership4 years of membership4 years of membership
Posty: 1490
Dołączył(a): 16 sty 2013, o 18:53
Lokalizacja: Poznań

Re: Sporty siłowe

Postprzez mati65095 » 24 lut 2017, o 20:58

Skoro człowiek nie jest w stanie z normalnego jedzenia zjeść tyle białka ile jest obecnie zalecane to coś tu chyba nie gra.
Przejadanie się białkiem nie ma nic wspólnego ze zdrowym odżywianiem. Jak dla mnie jest to jeden wielki pic na wodę. :wink:
"Kiedy trzeba wspiąć się na górę, nie myśl, że jak będziesz stał i czekał, góra zrobi się mniejsza."
Avatar użytkownika
mati65095
 
 
4 years of membership4 years of membership4 years of membership4 years of membership
Posty: 119
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 16:14
Lokalizacja: Ropczyce

Re: Sporty siłowe

Postprzez kamilg0700 » 24 lut 2017, o 23:03

nie wiem o co ta dyskusja ;d
jeśli nie jesteś w stanie zaspokoić swojej potrzeby białkowej z samego pokarmu, to odżywka białkowa jest idealnym rozwiązaniem. nigdy nie zastąpi to pełnowartościowego posiłku, ale jest to dobre rozwiązanie na szybkie uzupełnienie zaraz po treningu. jeśli ktoś dojeżdża na trening i do domu wraca np. 40-60min po treningu + czas na przygotowanie posiłku w domu (oczywiście można to zrobić wcześniej), to przerwa między końcem treningu, a dostawą białka często bywa zbyt długa.

odżywki białkowe sprawdzają się bardzo dobrze przy redukcji - 20-30g białka przy tylko 100-130kcal (pierwsze co przyszło mi do głowy o podobnych parametrach to półtłusty twaróg, ale ze względu na kazeinę nie nadaje się na posiłek zaraz po treningu).

wracając do pytania:
wczoraj doszło mi Hi-Tec Whey C-6 i jestem mega zadowolony, nie pieni się, dobrze się rozpuszcza, wanilia jak dla mnie troszkę za słodka ale daje radę.
z tańszych opcji polecam wcześniej wspomniane wpc80.
kamilg0700
 
 
4 years of membership4 years of membership4 years of membership4 years of membership
Posty: 116
Dołączył(a): 7 paź 2012, o 00:13

Re: Sporty siłowe

Postprzez diablinadali » 25 lut 2017, o 00:54

Jako uzupełnienie diety czy potreningówka takie białko jest jak najbardziej ok. Problem pojawia się, kiedy ktoś w diecie ma już zawarte zapotrzebowanie, a mimo to dorzuca jeszcze białko w proszku, no bo przecież dużo osób tak robi na siłowni, a może urosnę większy :D Niestety tak to nie działa. Organizm zużywa dokładnie tyle ile potrzebuje, a resztę wydala. Dużo osób nie wie, jakie są tego skutki. Pokrótce - białko jest używane też przy produkcji krwinek, ale jego nadmiar jest wydalany z organizmu również z krwiobiegu, przez co długotrwały nadmiar białka prowadzi do zakwaszenia organizmu i wtedy nerki dostają po dupie.

Wiadomo, dla kogoś, kto potrzebuje 200g białka, ciężko będzie uzupełnić to samą dietą, bo trzeba by non stop siedzieć w nabiale, mięsie i strączkach. Ale jak ktoś waży 70kg i wciska w siebie 200g białka to musi być albo sadystą, albo być niedoinformowanym. Do czego zmierzam?
Ktoś w ciągu tej debaty wspomniał, że można jeść 2,0g, 2,5g czy 3,0g białka na kg masy ciała. Większej głupoty dawno nie czytałem. Mit wspaniałości długotrwałego stosowania diety Dukana (białkowej) został obalony już dawno. Dowiedziono na losowej grupie osób przyjmujących tą samą dietę, lecz różne wartości białka w diecie i poddającym się identycznemu wysiłkowi fizycznemu, że pomiędzy 1,6g a 2,0g białka na 1kg masy ciała, nie zauważono jakiejkolwiek różnicy w rozwoju mięśni. Max jaki przyswaja ludzki organizm to około 2g białka na 1kg masy ciała. Dlatego licząc zapotrzebowanie na białko skłaniałbym się ku przelicznikowi x1,8g/1kg. Jak ważysz 70kg to 70x1,8g=126g prosta matematyka. A jak ktoś chce przytyć to nie nadrabia białkiem tylko węglami i tłuszczami.

To tak tylko słowem dobrej rady z tego co sam zauważyłem na siłowniach. O ile ludzie byliby zdrowsi gdyby czasem mieli odwagę zapytać, zamiast ślepo naśladować zachowania reszty grupy.
Avatar użytkownika
diablinadali
 
 
5 years of membership5 years of membership5 years of membership5 years of membership5 years of membership
Posty: 539
Dołączył(a): 13 sie 2012, o 13:03

Re: Sporty siłowe

Postprzez grunwald » 25 lut 2017, o 04:31

AustralianMagic napisał(a):Źródeł białka jest tak dużo, tak smacznych i tak różnorodnych, że aż szkoda wydawać kasę na proszek ;)

Co jest szybszego, tańszego i zdrowszego niż izolat?
Jurgen ufam Tobie.
grunwald
 
 
6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership
Posty: 2002
Dołączył(a): 28 paź 2010, o 15:07

Re: Sporty siłowe

Postprzez Edamskiser » 25 lut 2017, o 11:21

grunwald napisał(a):
AustralianMagic napisał(a):Źródeł białka jest tak dużo, tak smacznych i tak różnorodnych, że aż szkoda wydawać kasę na proszek ;)

Co jest szybszego, tańszego i zdrowszego niż izolat?


Z tym zdrowym to bym sie nie zapedzal, trzeba by sie przyjrzec procesowi produkcji tego 'izolatu', jak dokladnie wyglada taka 'izolacja'. Bo na pewno niemalo chemii ma tu swoj udzial.
Edamskiser
 
 
2 years of membership2 years of membership
Posty: 130
Dołączył(a): 9 cze 2015, o 00:08

Re: Sporty siłowe

Postprzez grunwald » 25 lut 2017, o 12:42

Edamskiser napisał(a):Z tym zdrowym to bym sie nie zapedzal, trzeba by sie przyjrzec procesowi produkcji tego 'izolatu', jak dokladnie wyglada taka 'izolacja'. Bo na pewno niemalo chemii ma tu swoj udzial.

Im mniej ma się pojęcia o "chemii" tym bardziej się ją demonizuje, a przebieg samego procesu możesz łatwo znaleźć w internecie, nie jest to wiedza tajemna, ani skomplikowana :).
Jurgen ufam Tobie.
grunwald
 
 
6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership
Posty: 2002
Dołączył(a): 28 paź 2010, o 15:07

Re: Sporty siłowe

Postprzez romic96 » 25 lut 2017, o 13:53

Edamskiser napisał(a):
grunwald napisał(a):
AustralianMagic napisał(a):Źródeł białka jest tak dużo, tak smacznych i tak różnorodnych, że aż szkoda wydawać kasę na proszek ;)

Co jest szybszego, tańszego i zdrowszego niż izolat?


Z tym zdrowym to bym sie nie zapedzal, trzeba by sie przyjrzec procesowi produkcji tego 'izolatu', jak dokladnie wyglada taka 'izolacja'. Bo na pewno niemalo chemii ma tu swoj udzial.


To co teraz napiszę może być szokiem dla ciebie więc lepiej usiądź. Ty też jesteś chemią, ogórek i pomidor też jest chemią, a białko zwierzęce? Też jest chemią
Już nawet nie oglądam, nawet dla beki. Szkoda czasu...
#oglądamLiverpoolDlaBeki
Avatar użytkownika
romic96
 
 
4 years of membership4 years of membership4 years of membership4 years of membership
Posty: 926
Dołączył(a): 23 mar 2013, o 16:47

Re: Sporty siłowe

Postprzez Jyuuken » 27 lut 2017, o 10:24

Witam Was ponownie w tym temacie:). Jakis czas temu poradziłem się was o dietę. Aktualnie już regularnie odwiedzam siłownię i zmieniłem jadłospis spoglądając na białka i wiecej warzyw itd. Chciałbym jednak zredukowac masę tluszczowa i wywalić mięśnie na wierzch(rzeźba), oczywiście trochę większe mięśnie będą ok :D. Dochodząc do sedna chciałbym jednak dołożyć suplementy które mi w tym troszkę pomogą. Moglibyście mi jakieś poradzić i gdzie najlepiej je kupić? Myślę o takich jak l karnityna, bcaa, może jakaś kreatyna, bialko czy termogenik? Jestem zielony i proszę serdecznie o rady. Dzięki z góry i przepraszam xa chaos w poście ale jestem w pracy na komórce fo której jeszcze się nie przyzwyczailem.
Trzymajcie się i miłego dnia!
Avatar użytkownika
Jyuuken
 
 
6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership
Posty: 463
Dołączył(a): 17 mar 2011, o 13:52
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sporty siłowe

Postprzez PyrkaLFC » 27 lut 2017, o 11:01

podstawa to przyjmowanie mniej kalorii niż potrzebujesz. Tutaj dobre jest białko serwatkowe, bo ma mało kcal. Z ostrowitu izolat WPI będzie okej - ja wole izolat bo się troche szybciej wchłania, ale koncentrat też będzie okej. Przy samej rzeźbie raczej mięśnie nie urosną, możesz mieć też trochę gorsze wyniki siłowe. Bcaa zawsze warto przyjmować. Z kreatyną bym poczekał do momentu jak zauważysz wyraźnie i długie przestoje - brak progresu. Jeśli będziesz miał mało energii możesz brać przed treningowo beta-alanine - zwiększa wytrzymałość, fajnie działa (nie ma kofeiny, tauryny i innych takich ciekawostek, więc nie rzutuje na sen, jak ćwiczysz np. wieczorem). Lkarnityna, spalacze tłuszczu i inne cuda - nie warto; lepiej zainwestuj tą kasę w kompleks witamin i cynk (zwiększa ilość produkowanego przez organizm testosteronu, a testosteron sprzyja budowie mięśni - choć minimalnie trudno jednoznacznie stwierdzić, czy jest to w ogóle zauważalne) :)
Obrazek
"Każdy się kiedyś wyspowiada, jak okradał czas i siebie z marzeń i z realizowania planów" - O.S.T.R.
Avatar użytkownika
PyrkaLFC
 
 
4 years of membership4 years of membership4 years of membership4 years of membership
Posty: 1490
Dołączył(a): 16 sty 2013, o 18:53
Lokalizacja: Poznań

Re: Sporty siłowe

Postprzez ElFirmino » 27 lut 2017, o 16:45

Jak chcesz dobrze zredukować to polecam używanie kalkulatora kalorii. Pobierasz na telefon/wchodzisz na stronę, wpisujesz produkt, wagę i masz wszystko podliczone. Wcześniej należy też wyliczyć swoje zapotrzebowanie.
Avatar użytkownika
ElFirmino
 
 
1 year of membership
Posty: 440
Dołączył(a): 11 lis 2015, o 21:26

Re: Sporty siłowe

Postprzez PyrkaLFC » 1 mar 2017, o 10:52

W ramach ciekawostki :) http://strakman.com/paradoks-konia-weganskiego/

Zrobiłem wczoraj olbrzymi słoik zajebistego humusu:

- 1,5 szklanki ciecierzycy
- 2 cebule (delikatnie podsmażone)
- ok 100 ml przecieru pomidorowego
- przyprawy wg. uznania
- ok 40ml oleju lianego i sezamowego

Ciecierzyce moczyłem 10h, potem gotowałem ok 50 min. Zmieliłem z reszta składników. Wyszedł mi słoik pasty, na ok. 4 dni jedzenia do pracy. Całkowity koszt - ok 6 zł.
Obrazek
"Każdy się kiedyś wyspowiada, jak okradał czas i siebie z marzeń i z realizowania planów" - O.S.T.R.
Avatar użytkownika
PyrkaLFC
 
 
4 years of membership4 years of membership4 years of membership4 years of membership
Posty: 1490
Dołączył(a): 16 sty 2013, o 18:53
Lokalizacja: Poznań

Re: Sporty siłowe

Postprzez Jyuuken » 2 mar 2017, o 10:27

Witam ponownie z kolejnymi pytaniami (bardzo cenię wasze rady i wole zdecydowanie bardziej od ogólnych poradników w internecie).
Chcę przed weekendem kupić suplementy, macie jakieś uznane firmy czy nazwy izolatu wpi, bcaa i witamin? Liczy się dla mnie jakość a ceny przeboleje jeśli to nie miliony monet :D.
Przy diecie nisko kalorycznej mam spsdki energii w dzień, czego może mi brakować lub co zażyć?
Alkohol jest wrogiem osób które ćwiczą, w moim wypadku kilka kieliszków w weekend niszczy dotychczasowy wysilek i ograniczenie diety nisko kalorycznej?
Poki co to tyle, ogromne dzięki za jakiekolwiek wskazówki! :)
Avatar użytkownika
Jyuuken
 
 
6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership
Posty: 463
Dołączył(a): 17 mar 2011, o 13:52
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sporty siłowe

Postprzez Anty » 2 mar 2017, o 13:21

Najlepszy izolat, jaki miałem, to FITNESS AUTHORITY Gold Whey Protein Isolate - kosztuje około 250 PLN za 2,3 KG. BCAA / gluteminian zawsze brałem od Gaspari, nie testowałem alternatyw, więc tu średnio mogę doradzić.

Niczego nie zażywaj, wypij kawę/zjedz banana.

Bilans kaloryczny analizujesz na bazie tygodnia, nie dnia/weekendu. Alkohol, w telegraficznym skrócie, to puste kalorie, które w dodatku spowalniają metabolizm i pod tym kątem go rozpatruj. O ile wypicie kieliszka/dwóch czerwonego wina może działać pozytywnie, tak opróżnienie sześciu browarów w trakcie oglądania meczu z Leicester ostro Cię przytka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Anty
 
 
4 years of membership4 years of membership4 years of membership4 years of membership
Posty: 406
Dołączył(a): 15 mar 2013, o 17:04

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Różności

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości