Sporty siłowe

Tutaj możecie pisać o wszystkim o czym chcecie napisać i podzielić się z innymi.

Moderatorzy: zoltoczerwony, ramar, Juluz, Szpieg1, AirCanada, Daniel, RedFirmino, Gonzo

Re: Sporty siłowe

Postprzez AustralianMagic » 31 mar 2017, o 22:31

Prosta biologia.
Spalanie tłuszczu - deficyt kalotyrczny
Budowa mięśni - dodatni bilans kaloryczny.

Jeszcze nikt nie rozwiązał zagadki jak nabrać masę, a jednocześnie zgubić tłuszcz :D
Avatar użytkownika
AustralianMagic
 
 
6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership
Posty: 1703
Dołączył(a): 31 paź 2010, o 19:59

Re: Sporty siłowe

Postprzez grunwald » 31 mar 2017, o 23:15

Generalnie taaak, ale nie do końca.

Początkujący przy ujemnym deficycie będą przez jakiś czas budować trochę mięśnia, jednocześnie gubiąc tłuszcz. U osób średniozaawansowanych i zaawansowanych będzie to możliwe dzięki balansowaniu na swoich bazowych kaloriach, ale jest to proces dość mało efektywny i dla specyficznej grupy osób, do której raczej tutaj nie piszę.

A co do samego pytania ElFirmino, 2-3 miesiące i 5 kg to dość spokojna masa i skoro piszesz, że jesteś dalej bardzo chudy, to nie przejmowałbym się małą oponką na brzuchu - widocznie to czysta genetyka. Raczej starałbym się to zaakceptować i cieszyć się możliwościami jakie dają Ci naturalnie hormony w tym wieku.

No ale jeśli Ci to bardzo przeszkadza, to możesz zrobić 2 rzeczy. Primo, popracuj nad brzuchem - na dobrze zbudowanym dole i skosach tłuszcz inaczej się rozkłada i będzie wyglądać to znacznie lepiej. Secundo, mini cuty, czyli wpleć krótkie (2-4 tyg.) redukcje w okres masowy. Pozwolą kontrolować wagę, a wypracowana masa i siła przez tak krótki czas nie zdąży ucierpieć.

Powodzenia :)
Jurgen ufam Tobie.
grunwald
 
 
6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership
Posty: 2002
Dołączył(a): 28 paź 2010, o 15:07

Re: Sporty siłowe

Postprzez kamilg0700 » 1 kwi 2017, o 00:04

Jeśli znasz swój organizm i wiesz, że jesteś w stanie później to spalić/pozbyć się zbędnego tłuszczu, a zależy Ci głównie/obecnie na przybraniu masy mięśniowej - nie przejmuj się tym. Jeśli jednak w znaczący sposób Ci to przeszkadza, to proponowałbym dodać jakieś dodatkowe ćwiczenia na brzuch (nic specjalnego, jeśli tak jak napisałeś to dolna część, to nawet aeroby, jakieś bieganko - a nie katowanie popularnych brzuszków ;d). No i przede wszystkich od strony kuchni - o ile zwiększyłeś swoje dzienne spożycie kalorii - jeśli przykładowo o 300, to zjedź delikatnie w dół, np 200 i obserwuj co się dzieje - jeśli brzuch nie rośnie, a nie zauważyłeś różnicy w przyroście masy mięśniowej, no to znalazłeś idealne pułap kaloryczny. Grunt to poznać i zrozumieć jak reaguje twój organizm na zmiany ;)

Ogólnie to schodząc zauważamy zmiany od góry ciała, a przybierając rośniemy o dołu (głównie dół brzucha), także potraktuj to jako delikatne ostrzeżenie, ale nic poza tym. Nie wiem jaki masz plan, rozkład macro itp. ale głównie radzę obserwować swój organizm i delikatnie eksperymentować ;)
kamilg0700
 
 
4 years of membership4 years of membership4 years of membership4 years of membership
Posty: 116
Dołączył(a): 7 paź 2012, o 00:13

Re: Sporty siłowe

Postprzez ElFirmino » 1 kwi 2017, o 08:11

Dzięki za odpowiedzi. Z tym brzuchem to nie jest tak, że jakiś bojler mi się zrobił tylko mi trochę kaloryferek zapowietrzyło na dole brzucha ;).
Avatar użytkownika
ElFirmino
 
 
1 year of membership
Posty: 441
Dołączył(a): 11 lis 2015, o 21:26

Re: Sporty siłowe

Postprzez lingo1 » 12 lip 2017, o 17:34

Hej!
Mam do was parę pytań, chcę zacząć zadbać mocno o swoje ciało teraz i proszę o wskazówki by było to wszystko najefektywniejsze :)

Sprawa wygląda w ten sposób, teraz chcę zacząć w domu ćwiczyć, posiadam w domu hantle 2x10kg więc coś tam jest, hantlami uważam też można sporo zrobić, jakaś ławka też się znajdzie do tego.
Chcę przybrać na masie, ponieważ jestem szczupły i być następnie dużo bardziej umięśniony oraz przygotować odpowiednio swoje ciało, bo od października zapisuję się też na siłownię i chcę zacząć ćwiczyć intensywnie już teraz, by być potem w dalszym położeniu jeśli chodzi o moją sylwetkę, siłę itd niż obecnie. Czy proponujecie bym miał jakiś plan treningowy, jak to jest z tą dietą, w jaki sposób mam ją obliczyć, bo domyślam się że to też jest kluczowa kwestia podczas treningu. Proszę o rady i wskazówki :)
Obrazek
Avatar użytkownika
lingo1
 
 
5 years of membership5 years of membership5 years of membership5 years of membership5 years of membership
Posty: 471
Dołączył(a): 24 maja 2012, o 14:40

Re: Sporty siłowe

Postprzez PonuryGrabarz » 12 lip 2017, o 19:26

lingo1 napisał(a):Hej!
Mam do was parę pytań, chcę zacząć zadbać mocno o swoje ciało teraz i proszę o wskazówki by było to wszystko najefektywniejsze :)

Sprawa wygląda w ten sposób, teraz chcę zacząć w domu ćwiczyć, posiadam w domu hantle 2x10kg więc coś tam jest, hantlami uważam też można sporo zrobić, jakaś ławka też się znajdzie do tego.
Chcę przybrać na masie, ponieważ jestem szczupły i być następnie dużo bardziej umięśniony oraz przygotować odpowiednio swoje ciało, bo od października zapisuję się też na siłownię i chcę zacząć ćwiczyć intensywnie już teraz, by być potem w dalszym położeniu jeśli chodzi o moją sylwetkę, siłę itd niż obecnie. Czy proponujecie bym miał jakiś plan treningowy, jak to jest z tą dietą, w jaki sposób mam ją obliczyć, bo domyślam się że to też jest kluczowa kwestia podczas treningu. Proszę o rady i wskazówki :)

Zastanów sie dobrze czy chcesz chodzić na silownie, przerzucać nie wiadomo jakie ciężary i wyglądać jak kark czy po prostu chcesz złapać masy i wzmocnić swoje cialo. Jesli to drugie to osobiście polecam trening w domu z własną masą ciała, drążek plus hantle skoro masz. Ja ostatnio dorzucilem siłownie zewnętrzna jeśli pogoda pozwala (masę fajnych i efekttwnych ćwiczeń mozna wykonywać). Sam tak ćwiczę od prawie 4 miesięcy i efekty sa spoko. Jak wcześniej przy 176cm wzrostu ważylem 64-66 tak teraz waze ok 74 i calkem fajnie sie zbudowalem. Jeśli jednak prefrujesz chodzenie w przyszłości na siłke stacjonarną to ćwiczenia w domu z własną masą ciala czy street workout będą fajna bazą. Diety jakiejś specjalnej nie trzymam, przede wszystkim staram sie jeść regularnie to co lubie, 5-6 posiłków (głównie: owsianki, ryż, makarony, kurczak, ryba, twarog na wieczór po treningu), jako przekaski owoce albo slonecznik. Kalori specjalnie nie liczę, staram sie jeść duzo - nie zawsze jem zdrowo bo i czasem na szybko sie pizze czy parowki opierdoli. Jesli chodzi o sam trening to ćwiczę 3-5 razy w tygodniu po ok 45-60min. Masę poradnikow i planów treningowych znajdziesz w internecie np. na kanałach street workerow. Staram się nie ćwiczyć dwa dni pod rząd tych samych parti (podobno zeby mięśnie rosły musza mieć czas aby sie zregenerować), sen też jest bardzo ważny dla budowania mięśni.
Ekspertem zadnym nie jestem, opieram sie na tym co sam zaobserwowałem, przeczytalem, obejrzalem.
Avatar użytkownika
PonuryGrabarz
 
 
5 years of membership5 years of membership5 years of membership5 years of membership5 years of membership
Posty: 1772
Dołączył(a): 13 gru 2011, o 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sporty siłowe

Postprzez lingo1 » 12 lip 2017, o 20:37

Nie chcę wyglądać jak kark i kulturysta, tylko chcę złapać więcej masy i mieć jakąś rzeźbę, ale taką normalną a nie jak kulturysta. Oo masz PonuryGrabarz bardzo podobne parametry jak waga/wzrost. Tak czytałem już trochę o tym na roznych stronach, widziałem też fajny atlas ćwiczeń tylko jak wiadomo jest dużo informacji i ciężko coś wyciągnąć konkretnego czasem z tego. A polecasz coś od siebie, jakieś plany treningowe które stosujesz czy coś z czego korzystasz po prostu? Byłbym bardzo wdzięczny :)
Obrazek
Avatar użytkownika
lingo1
 
 
5 years of membership5 years of membership5 years of membership5 years of membership5 years of membership
Posty: 471
Dołączył(a): 24 maja 2012, o 14:40

Re: Sporty siłowe

Postprzez Varqiem » 12 lip 2017, o 20:40

lingo1 napisał(a):Hej!
Mam do was parę pytań, chcę zacząć zadbać mocno o swoje ciało teraz i proszę o wskazówki by było to wszystko najefektywniejsze :)

Sprawa wygląda w ten sposób, teraz chcę zacząć w domu ćwiczyć, posiadam w domu hantle 2x10kg więc coś tam jest, hantlami uważam też można sporo zrobić, jakaś ławka też się znajdzie do tego.
Chcę przybrać na masie, ponieważ jestem szczupły i być następnie dużo bardziej umięśniony oraz przygotować odpowiednio swoje ciało, bo od października zapisuję się też na siłownię i chcę zacząć ćwiczyć intensywnie już teraz, by być potem w dalszym położeniu jeśli chodzi o moją sylwetkę, siłę itd niż obecnie. Czy proponujecie bym miał jakiś plan treningowy, jak to jest z tą dietą, w jaki sposób mam ją obliczyć, bo domyślam się że to też jest kluczowa kwestia podczas treningu. Proszę o rady i wskazówki :)


Sam 2 miesiące temu zacząłem chodzić na siłownię, bo nie mogłem w żaden sposób przybrać na wadze. Zawsze byłem bardzo chudy. Polecam szczerze to samo. Poszukaj na necie jakichś treningów FBW (polecam fora kfd czy fabrykasily). Jak najmniej używania maszyn i jak najwięcej ćwiczeń na wolnych ciężarach. W ciągu 2 miesięcy z 68 kg wskoczyłem na 75kg przy wzroście 178cm i cały czas idę do przodu, a nie jest to proste w moim przypadku. Ograniczyłem słodycze i napoje słodzone. Jeżeli chce Ci się obliczać dzienne zapotrzebowania to coś takiego powinieneś mieć:
białka 2 - 2,5g na 1kg masy ciała
węglowodany 6 - 8g na 1kg masy ciała
tłuszcze 1 - 2g na 1kg masy ciała
do tego warzywa i dużo wody
Ja w liczenie się nie bawię, po prostu jem dużo i do tego zażywam BCAA i białko jeżeli nie miałem go zbyt dużo w posiłkach w ciągu dnia.
Varqiem
 
 
3 years of membership3 years of membership3 years of membership
Posty: 26
Dołączył(a): 30 kwi 2014, o 12:14

Poprzednia strona

Powrót do Różności

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość