Trudne zadania i pomoce szkolne

Tutaj możecie pisać o wszystkim o czym chcecie napisać i podzielić się z innymi.

Moderatorzy: zoltoczerwony, ramar, Juluz, Szpieg1, AirCanada, Daniel, RedFirmino, Gonzo

Trudne zadania i pomoce szkolne

Postprzez Valdes » 31 mar 2009, o 16:54

Postanowiłem założyć ten temat, ponieważ na forum coraz częściej pojawiają się posty, w których prosimy o pomoc w rozwiązaniu zadań, z którymi mamy problem :)

A o to zadanie:

Kod: Zaznacz cały
Kamień wpuszczony swobodnie z mostu uderzył w wodę po 2,85 sekundy. Na jakiej wysokości nad wodą położony jest most?

Przyjmij,że g=10m/s^, pomiń opory ruchu.


Bardzo proszę, aby ktoś nakierował mnie przy tym zadaniu. Nie proszę o rozwiązanie ale o sam wzór i komentarz, który mógłby mi pomóc :happy:



*s^ - sekunda do kwadratu :P
Obrazek
Valdes
Mów mi miś
 
 
8 years of membership8 years of membership8 years of membership8 years of membership8 years of membership8 years of membership8 years of membership8 years of membership
Posty: 670
Dołączył(a): 6 mar 2009, o 19:05
Lokalizacja: Wschowa

Re: Trudne zadania i pomoce szkolne

Postprzez Boniek » 31 mar 2009, o 17:15

hmm wydaje sie proste... chociaz dawno juz nie mialem nic wspolnego z fizyka:P

wzór na wysokość h=gt^/2

t^ = t do kwadratu
"Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it s much more serious than that".
Bill Shankly
Avatar użytkownika
Boniek
 
 
10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership
Posty: 109
Dołączył(a): 23 gru 2006, o 17:13
Lokalizacja: Bojszowy Nowe

Re: Trudne zadania i pomoce szkolne

Postprzez Valdes » 31 mar 2009, o 18:10

Wielkie dzięki teraz wydaje się to być takie łatwe :D :D Muszę poćwiczyć trochę nad tą fizyką :)
Obrazek
Valdes
Mów mi miś
 
 
8 years of membership8 years of membership8 years of membership8 years of membership8 years of membership8 years of membership8 years of membership8 years of membership
Posty: 670
Dołączył(a): 6 mar 2009, o 19:05
Lokalizacja: Wschowa

Re: Trudne zadania i pomoce szkolne

Postprzez yooz » 5 kwi 2009, o 21:06

Wiem, że jestem naiwny i idealista, ale co szkodzi..

"Dlatego moim zdaniem większość zawodników pochodzi z klasy pracującej, gdyż musisz być wówczas zdeterminowany, by cokolwiek osiągnąć. Wydaje mi się, że tak mało dzieciaków z klasy średniej przebija się, ponieważ mają za dużo rozrywek, które ich rozpraszają. Ciekawi mnie, dlaczego tak jest od zawsze, nawet teraz, kiedy futbolem zajmuje się jeszcze więcej osób. Zapewne nigdy do tego nie dojdę, za dużo pytań i wątpliwości."
(biografia Fowlera, rozdział V - dzięki pracy Kaki można znaleźć na stronie głównej serwisu)

Podobnie można napisać znaną historyjkę o rybie i wędce.

Dlatego apeluję do wszystkich pragnących pochwalić się swoją znajomością fizyki, matematyki, chemii - dawajcie ludziom wędkę. Wskazówki, nie rozwiązania. Niech człowiek, który przychodzi z problemem, nie tylko będzie miał na następną lekcję rozwiązany problem, ale też niech mu coś zostanie w tej łepetynie. Dziś tak wiele ludzi jest rozpieszczonych, czeka na podanie wszystkiego na tacy. A akurat w fizyce, matematyce, chemii nie osiągnie się zbyt wiele, jeśli nie będzie się sumiennie pracować (no chyba, że ktoś jest wybitny - ale wtedy nie pyta, a jak już pyta, to na pewno nie w takim miejscu, a na specjalistycznym forum, albo bezpośrednio u profesora). Dlatego wskazówka prowadząca do późniejszego samodzielnego rozwiązania da duużo więcej, niż regularnie odpowiadanie na posty o treści: "kula o masie...". No chyba, że ktoś specjalnie chce zaszpanować: ludzie, ja kumam majcę/fizę/chemię, jestem mistrzem. Wtedy - współczuję, bądź też zapraszam na studia uniwesyteckie na specjalności teoretycznej ;) jeśli ktoś faktycznie "kuma majcę/fizę/chemię" i ma prawdziwe osiągnięcia - olimpiady czy inne. Bądź co bądź, przestrzegam: pomagajcie ludziom czytać, zrozumieć problem, nie rozwiązujcie go za nich. Potem taki będzie miał obowiązkową maturę z majcy i lepiej, żeby choć ociupinka wiedzy mu została w łepetynie z zadań rozwiązanych samodzielnie po wskazówkach, niż jakby miał zakuwać to na pamięć i w trakcie matury szukał możliwości wysłania esa do 'wiedzącego'.

//Post napisany pod wpływem tego.
...and he could play!

Always proud to be a RED
----------------
Bez pół litra da się żyć!
Avatar użytkownika
yooz
 
 
9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership
Posty: 452
Dołączył(a): 28 sie 2008, o 22:38
Lokalizacja: Paris-19e / Wrocław / JG

Re: Trudne zadania i pomoce szkolne

Postprzez arik » 7 kwi 2009, o 19:40

Potrzebuje jak zrobic spalanie calkowite octanu metylu ;/ na wczoraj!!!
arik
 
 
9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership
Posty: 336
Dołączył(a): 11 kwi 2008, o 17:08
Lokalizacja: Szczecin

Re: Trudne zadania i pomoce szkolne

Postprzez xabi » 7 kwi 2009, o 20:03

Do wzoru octanu metylu dodajesz O2. Powstaje CO2 i woda, oczywiście potem musisz ustalić współczynniki :wink:
Avatar użytkownika
xabi
 
 
9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership
Posty: 1689
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 19:18

Re: Trudne zadania i pomoce szkolne

Postprzez arik » 7 kwi 2009, o 20:32

właśnie o te wspolczynniki mi sie rozchodzi, bo cala reszte juz dawno mam
arik
 
 
9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership
Posty: 336
Dołączył(a): 11 kwi 2008, o 17:08
Lokalizacja: Szczecin

Re: Trudne zadania i pomoce szkolne

Postprzez yooz » 7 kwi 2009, o 20:35

Tricki są takie: załóż, że cząstki octanu metylu jest jedna. Jak CI potem wyjdą jakieś 1/2, 1/3 etc, to przemnożysz obustronnie i wyjdą całkowite liczby.
Popatrz najpierw na te najmniej częste pierwiastki (to ogólna reguła): w tym wypadku węgiel. Oczywiście, z jednej i drugiej strony węgla musi być tyle samo. Jak już będziesz wiedział, ile węgla, to na kolejny - wodór. Jak już będziesz wiedział, ile wodoru, podliczasz tlen z prawej strony, i dajesz taki współczynnik, by z lewej było tak samo. Pamiętaj, że np cząstka tlenu O_2 to 2 atomy, a nie jeden.
...and he could play!

Always proud to be a RED
----------------
Bez pół litra da się żyć!
Avatar użytkownika
yooz
 
 
9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership
Posty: 452
Dołączył(a): 28 sie 2008, o 22:38
Lokalizacja: Paris-19e / Wrocław / JG

Re: Trudne zadania i pomoce szkolne

Postprzez guerer » 8 kwi 2009, o 16:16

Wiem, że dziś żyjecie meczem, ale można ktoś mi pomoże. Otóż mam do zrobienia projekt w Javie. Zadanie prezentuje się tak:

Zadanie i wymagana funkcjonalność

Zadanie polega na napisaniu programu symulującego działanie kalkulatora realizującego działania w pewnej grupie skończonej.

Program powinien być napisany w języku Java z interfejsem graficznym wykorzystującym bibliotekę Swing.
Podstawowa funkcjonalność (max. 15 pkt)
Kalkulator realizuje działanie w wybranej grupie skończonej zawierającej przynajmniej 6 elementów (katalog małych grup można znaleźć na przykład tu).
Grupę można podmienić na inną na poziomie kodu źródłowego.
Rozszerzona funkcjonalność
Podstawową funkcjonalność należy rozszerzyć o jeden lub kilka z następujących elementów
(max +2 pkt) dostępne jest działanie potęgowania (wielokrotne składanie działania grupy) zaimplementowane w czasie logarytmicznym (algorytm szybkiego potęgowania)
(max +2 pkt) dostępne jest działanie "znajdź element odwrotny".
(max +3 pkt) Możliwe jest obliczenie rzędu elementu.
(max +3 pkt) można obliczać dłuższe wyrażenia z wykorzystaniem przynajmniej dwóch działań i nawiasów (zapoznaj się z algorymem konwersji na ONP i obliczania wartości wyrażeń w ONP).
(max +3 pkt) Można sterować wyglądem interfejsu z poziomu użytkownika.
(max +3 pkt) Można podmieniać grupę, w której wykonywane są działania z poziomu użytkownika.
(max +10 pkt) Użyta Grupa ma interpretację widoczną poprzez interfejs (na przykład jest grupą symetrii lub grupą permutacji), a cały program walory edukacyjne z punktu widzenia użytkownika.
(max +2 pkt) Powstały program jest apletem dostępnym z przeglądarki internetowej.
(max +3 pkt) Powstały program ma dokumentację wygenerowaną z kodu źródłowego programem (javadoc).
(max +4 pkt) Użytkownik ma możliwość edytowania tabeli grupy skończonej, możliwa jest weryfikacja, czy powstała tabela opisuję grupę.
(max -2pkt) za każdy rozpoczety tydzien spóźnienia na każdym z etapów.


Ma ktoś może jakąś koncepcje jak się do tego zabrać? Z góry dzięki...
"Przetnijmy moją skórę, a zobaczymy czerwoną krew Liverpoolu"
Avatar użytkownika
guerer
 
 
10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership10 years of membership
Posty: 199
Dołączył(a): 30 paź 2007, o 21:39
Lokalizacja: Grudziądz / Gdynia

Re: Trudne zadania i pomoce szkolne

Postprzez KX18 » 22 kwi 2009, o 19:40

Ehh...Fizyka się kłania...

Piszę tutaj, bo mój humanistyczny umysł nie może pojąć zapewne prostego zadanka z bilansu cieplnego:

Kod: Zaznacz cały
Uczniowie wykonywali doświadczenie w szkolnej pracowni fizycznej. Do aluminiowego kalorymetra o masie M_al=100g i Cw_al=896J/kg*K wlali wodę o masie Mw=300g i Cw_w=4200J/kg*K. Początkowa temperatura wody i kalorymetru wynosiła t1=25C. Następnie uczniowie wrzucili pokruszony lód o temperaturze t2=-10C. Oblicz masę lodu jeśli temperatura końcowa tk=8,4C. Cw_l=2100J/kg*K


Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mnie naprowadził na poprawne rozwiązanie. Zastanawia mnie też fakt czy wlewając do tego kalorymetra wody on pobiera ciepło czy oddaje.

@yooz

hmm.. w pewnym stopniu rozjaśniłeś mi to zadanie. Spróbuję jeszcze coś pokombinować, a jak jutro Adam wrzuci mi rozwiązanie to sprawdzę co i jak. Ale uwierz mi, fizyka na razie jest mi bardzo obca.


Dzięki wielkie! Wszystko robiłem już wcześniej tak jak napisałeś, tylko nie brałem jednoczesnie ocieplania lodu i jego topnienia, tylko samo topnienie i ocieplanie wody z niego powstałej!
Ostatnio edytowano 23 kwi 2009, o 19:25 przez KX18, łącznie edytowano 2 razy
"Niecodziennie można strzelać gole na Anfield, wygrywać z wielkim Liverpoolem"

"Niektórzy mówią, że mam obsesję na punkcie korupcji. A tak, mam! Setny raz powtórzę: tępić, tępić i ... wypalać!" Franciszek Smuda
KX18
 
 
9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership
Posty: 207
Dołączył(a): 24 maja 2008, o 12:49
Lokalizacja: Lublin

Re: Trudne zadania i pomoce szkolne

Postprzez adam90 » 22 kwi 2009, o 19:56

KX18 napisał(a):Ehh...Fizyka się kłania...

Piszę tutaj, bo mój humanistyczny umysł nie może pojąć zapewne prostego zadanka z bilansu cieplnego:

Kod: Zaznacz cały
Uczniowie wykonywali doświadczenie w szkolnej pracowni fizycznej. Do aluminiowego kalorymetra o masie M_al=100g i Cw_al=896J/kg*K wlali wodę o masie Mw=300g i Cw_w=4200J/kg*K. Początkowa temperatura wody i kalorymetru wynosiła t1=25C. Następnie uczniowie wrzucili pokruszony lód o temperaturze t2=-10C. Oblicz masę lodu jeśli temperatura końcowa tk=8,4C. Cw_l=2100J/kg*K


Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mnie naprowadził na poprawne rozwiązanie. Zastanawia mnie też fakt czy wlewając do tego kalorymetra wody on pobiera ciepło czy oddaje.


Na jutro zrobię to zadanie bo dzisiaj i tak muszę powtórzyć ciepło przemiany fazowej do matury. Jak coś to skontaktuj się ze mną na gg.
Avatar użytkownika
adam90
 
 
8 years of membership8 years of membership8 years of membership8 years of membership8 years of membership8 years of membership8 years of membership8 years of membership
Posty: 193
Dołączył(a): 23 sty 2009, o 21:45
Lokalizacja: Góra

Re: Trudne zadania i pomoce szkolne

Postprzez yooz » 22 kwi 2009, o 20:30

KX18 napisał(a):Ehh...Fizyka się kłania...

Piszę tutaj, bo mój humanistyczny umysł nie może pojąć zapewne prostego zadanka z bilansu cieplnego:

Kod: Zaznacz cały
Uczniowie wykonywali doświadczenie w szkolnej pracowni fizycznej. Do aluminiowego kalorymetra o masie M_al=100g i Cw_al=896J/kg*K wlali wodę o masie Mw=300g i Cw_w=4200J/kg*K. Początkowa temperatura wody i kalorymetru wynosiła t1=25C. Następnie uczniowie wrzucili pokruszony lód o temperaturze t2=-10C. Oblicz masę lodu jeśli temperatura końcowa tk=8,4C. Cw_l=2100J/kg*K


Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mnie naprowadził na poprawne rozwiązanie. Zastanawia mnie też fakt czy wlewając do tego kalorymetra wody on pobiera ciepło czy oddaje.

Jak kalorymetr i woda mają po 25 stopni, to nie ma żadnej wymiany ciepła! Podstawowa zasada termodynamiki brzmi: proces dąży do zrównania temperatur.
Z jednej strony masz (to, co się ociepla): lód o 10 stopni (do zera), topnienie (dostajesz z tego wodę o temp 0), woda o 8.4 stopnie
Z drugiej strony masz: kalorymetr, którego wewnętrzne ścianki schłodziły się o (25-8.4) = 16.6 stopnia, oraz reszta wody, która schłodziła się o tyle samo, 16.6 stopnia

Dobrze, że mój humanistyczny umysł wyznaje zasadę Terencjusza humani nil a me alienum puto (choć frazes rozpowszechniony raczej przez Senekę).

EDIT
W takim razie napiszę to, co już raz napisałem, tylko że przy pomocy symboli.
Ciepła, jakie się tutaj pojawiają, są dwojakiego typu: przy okazji zmiany temperatury, wzorek na to ciepło to: m * C* (T-t) (tzn masa razy stała razy różnica temperatur), oraz topnienie lodu, wzorek na to to: L * m (gdzie L - ciepło topnienia lodu)
Najpier objaśnienie:
Mx - masa lodu

Lód ociepla się o 10 stopni: Mx*Cw_l * 10
lód topnieje: Mx*L
woda, która powstała z tego topnienia, ociepla się do 8.4: Mx*Cw*8.4
te wszystkie ciepła masz z jednej strony równości. Z drugiej natomiast:

ochładza się woda, która początkowo była w kalorymetrze (z 25 do 8.4, czyli o 16.6): Mw*Cw*16.6
ochładzają się ścianki kalorymetru: M_al * Cw_al * 16.6

Teraz masz już wszystko jak na tacy podane, nie wierzę, żebyś tego sam nie rozwiązał - to tylko "mieszanie" wzorem.
...and he could play!

Always proud to be a RED
----------------
Bez pół litra da się żyć!
Avatar użytkownika
yooz
 
 
9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership
Posty: 452
Dołączył(a): 28 sie 2008, o 22:38
Lokalizacja: Paris-19e / Wrocław / JG

Re: Trudne zadania i pomoce szkolne

Postprzez Piciek2206 » 27 kwi 2009, o 18:47

Nie na widze Exela!
Proszę pomóżcie mi to zrobić.
"Opracuje dwa zadania do rozwiązania których wykorzystam możliwości arkusza kalkulacyjnego.
Zadanie ma zawierać: treść zadania, rysunek arkusza z danymi, metodę rozwiązania."
Ten rysunek to chyba screen może być. Proszę pomóżcie. Zadania muszą różnić się od siebie i być na poziomie 3 gimnazjum.
Wy na pewno wymyślicie jakieś zadanko i podacie metode rozwiązania, a ja sobie z tym nie poradzę, bo arkusz to moja najsłabsza strona informatyki. Muszę to mieć w środe, żeby zdążyć leciec do kumpla wydrukować :) W czwartek termin oddania w szkole. Z góry dzięki.
Avatar użytkownika
Piciek2206
 
 
9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership
Posty: 1019
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 19:34
Lokalizacja: Włocławek

Re: Trudne zadania i pomoce szkolne

Postprzez Sochal » 28 kwi 2009, o 19:54

http://imgurl.filetac.com/img/09429200.jpg

Pomoże ktoś z tym? Typ od angielskiego ma ostro nasrane :) Zabrałbym się za to, ale jestem akurat chory i na sam widok robi mi się niedobrze...
FORM IS TEMPORARY, CLASS IS PERMANENT
"Football is a simple game complicated by idiots."
Bill Shankly
Avatar użytkownika
Sochal
 
 
12 years of membership12 years of membership12 years of membership12 years of membership12 years of membership12 years of membership12 years of membership12 years of membership12 years of membership12 years of membership12 years of membership12 years of membership
Posty: 2846
Dołączył(a): 3 kwi 2005, o 15:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Trudne zadania i pomoce szkolne

Postprzez Piciek2206 » 29 kwi 2009, o 11:43

Halo, pomoże mi ktoś? Na prawde musze to mieć dziś wieczorem a nie wiem jak to zrobić :(
Avatar użytkownika
Piciek2206
 
 
9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership9 years of membership
Posty: 1019
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 19:34
Lokalizacja: Włocławek

Następna strona

Powrót do Różności

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości